Ny barnvagn

Idag kom vagnen som jag beställt hem. Vi har redan en sen Travis, men jag ville ha en liten smidigare till sommaren när vi antagligen är ute på lite äventyr och så :) Kul med nytt också! Sen har vi den gamla när det blir promenader och så här hemma. Har suktat länge efter den eftersom den från början bara fanns som sittdel, men tyckt att det känts onödigt till Travis eftersom han inte åker så mycket vagn längre. Men nu köpte vi både ligg och sittdelen så lillebror kommer ha en smidig resevagn framöver sen :) Det är en Babyzen Yo-Yo och liggdelen till den kom någon gång under 2014. Jag har provkört den och den är verkligen smidig. Det jag oroar mig lite över är stabiliteten, men jag tror inte det kommer vara några konstigheter. Kommer dock inte hänga någon skötväska på den för det blir nog alldeles för ostabilt. Känns sjukt att det bara är ungefär 10 veckor kvar tills det kommer ligga en liten bebis i den :) Jag hoppas vi kommer bli nöjda med den iallafall. 

Idag går vi in i v.31 och det är dags för magbild. Ska gå och fota alldeles strax. Har även beställt en gravidförsäkring idag, inte en dag försent verkligen. Vi tog ingen gratisvariant utan betalar för att få fullt skydd för man vet aldrig vad som kan hända under en förlossning. Dessutom så räcker den ju sex månader efter förlossningen, så det är först då man behöver teckna en barnförsäkring. Håller just nu på att försöka samla oss alla i familjen hos samma försäkringsbolag, men har inte hunnit läsa på tillräckligt om alla för att bestämma oss än. Vi har hus och bilar hos Länsförsäkringar och Mattias och Travis genom Mattias jobb (IF metall) och de försäkringarna är hos Folksam. Jag själv är försäkrad hos Trygg-Hansa och det var även där jag tecknade gravidförsäkring. Min tanke är att eftersom min försäkring där går ut i oktober, och gravidförsäkringen också gäller dit så kan vi passa på att samla oss på ett ställe sen. Där det är förmånligast och bäst. Folksams försäkringar är ju billiga genom facket, men har bara haft problem där så där vill jag helst inte vara kvar. Vi ska skicka in en bild på Travis ärr som han fick i pannan för ett år sen och få ut pengar för det först också innan vi byter vidare. Det är en hel djungel det där med försäkringar men jag upplever ändå att Trygg-Hansa verkar ha många nöjda kunder. Jag själv har aldrig haft problem med dom. De ringde mig när jag var gravid och påminde mig om att jag fick pengar utbetalade när jag låg på förlossningen. Det var bara att ringa ett nummer så fick jag ersättningspengar för sjukhusvistelse direkt in på kontot efteråt :) Tipsa gärna om vilka försäkringar som ni tycker är bäst!









Kommentarer

Kom ihåg






Trackback