Kiropraktor och nutelladagen

Goddag!
 
Jag har varit lite dålig sen ja i torsdags i princip, därav dålig uppdatering här inne. Jag var hos kiropraktorn i onsdags eftersom jag har haft problem med min höft som gör ont. Det kom vid jul och det gjorde först bara ont när jag sprang men nu har det gjort ont hela tiden. Värst är det på nätterna när jag vaknar med krampkänslor och så domnar benet bort. Domen löd att jag har tydligen ett ben som är två cm längre än det andra och jag har belastat det längre benet fel. Eftersom jag belastat det fel har mina slemsäckar i muskeln blivit inflammerade och därför gör det fruktansvärt ont. Han körde med ultraljud där det gjorde ont och sen fick han till ett knak både i bäckenet och i ryggen. Jag behövde träna upp bålen mer för att bli så pass stark där att jag går/springer normalt utan att belasta benet som är längre på något konstigt sätt som jag gjort nu.  
 
Jag spelade match i fredags och hoppades på att höften skulle kännas bättre men den gjorde fortfarande skitont. Vaknade upp med halsont i torsdags också men spelade ändå såklart och det har jag fått sota för i helgen. Är förkyld, har ont i halsen och är allmänt slö bara. Känns som jag har feber då jag har ont i lederna och fryser och svettas om vartannat men det har jag inte. Väldigt mysko! Så helgen har inte varit så kul. Låg halva lördagen och mesta delen av dagen igår för att orka ta hand om vildingarna själv idag när Mattias jobbar. Mår fortfarande inte bra och imorgon har vi en uppskjuten match som väntar. I helgen är det derby också och då vill man ju gärna vara på topp. Så tråkigt när man inte känner sig bra! Ge mig gärna tips på en dunderkur så blir jag väldigt tacksam. Höften får jag väl dessvärre stå ut med och spela med de 5 matcher som återstår av säsongen. 
 
 
 
I fredags var det nutelladagen och då gjorde jag nutellabakelser, enkelt och mycket gott :)
 
 









Kommentarer

Kom ihåg






Trackback