Påskpyntat

Igår fick vi äntligen hem pappan igen som varit i Tyskland sen i torsdags för att kickstarta speedwaysäsongen 2016. Det är bra att vara ifrån varandra och få sakna varann ibland, det blir extra mysigt när man får träffas igen :) Idag överraskade vi barnen med att åka till Kalles lek och lattjo. Där spenderade vi vår förmiddag och åt lunch innan vi åkte hemåt igen. Där fortsatte jag med att städa och tvätta så nu är det gjort för ett par dagar framöver. Alltid lika skön känsla att slå sig ner på soffan när barnen sover och veta att man gjort lite nytta och inte har något som hänger över en. Jag har väldigt svårt att slappna av om jag vet att det är mycket saker som behövs göras så då blir det ingen sinnesro i soffan iaf hehe. Ibland drar jag igång och viker tvätt och städar toa/kök när jag egentligen borde sätta mig och ta det lugnt, the life of Nathalie hehe. Så typiskt mig!

Imorgon ska barnen spendera en semesterdag med deras mormor och jag och Mattias ska ut på lite äventyr. Så spännande! Det är inte ofta vi utnyttjar Travis 15 h på förskolan längre. Oftast är han bara 2 dagar, sen är det lov och dagar som går bort pga studiedagar osv. Får se om det blir bättre med det framöver, vi ska försöka byta dagar till on-fre istället eftersom jag kommer vara hemma varje tisdag från jobbet. Då vill jag gärna att båda mina killar är hemma så jag kan umgås med dem båda. 


Idag rockar vi såklart sockorna för att uppmärksamma att vi alla är olika och att olika är bra. Vi passade även på att få lite känsla av påsken är på ingång :)










Kommentarer

Kom ihåg






Trackback