9 månader

Idag blir Colin hela 9 månader och jag måste nästan nypa mig i armen för det går så fort. Tiden bara springer iväg och nu är det snart bara två månader kvar tills jag börjar jobba igen. Mattias kommer då att vara hemma med Colin från och med april till september då det är tänkt att Colin ska börja på förskolan. Vi delade lika på föräldrarledigheten förra gången, men denna gången är jag hemma lite mer än Mattias. Det är antagligen sista gången man är föräldraledig så då vill jag njuta av det. Just nu känns det nämligen som familjen är komplett. Klart man blir bebissugen ibland, men jag har redan två fina och frisk barn att ta hand om. Jag vill kunna ge dom allt de vill ha och hinna med att vara involverad i deras liv. Vi är ändå unga så man kan hinna ändra sig, men det blir inte än på många år isåfall. Just nu tycker jag knappt att man hinner med det man ska och tänk då om man har en människa till att sätta före sig själv och sina egna behov. Nä det passar inte in i våra liv just nu. Jag försöker njuta av att få uppleva alla nya saker som Colin lär sig och hur han utvecklas. 
 
Colins vanor är nästintill desamma som de varit sen han var 6 månader. Han äter lite mer och vi försöker öka portionerna ännu mer, men det får gå i hans takt. Han sover oftast två gånger per dag fortfarande. Just nu ligger han och sover sen en timme tillbaka så han lär vakna snart. Sen brukar han vilja sova 30-40 minuter efter 3-tiden någon gång. Gör han inte det burkar det bli väldigt gnälligt redan klockan 6 och jag tycker det är lite väl tidigt att somna för natten då. Han lägger sig runt 7 varje kväll sen sover han oftast till 7-halv 8 på morgonen. Väldigt skönt!
 
 
 
 






Kommentarer

Vilka söta kläder han har!!! 😍

Svar: Tack :D Finns så mycket fint!
Nathalie Larsson


Kom ihåg






Trackback