Mattias 25 år

Idag fyller Mattias 25 år. Travis och jag bakade en tårta i förmiddags. Vi gjorde en tårta med pollyfluff och jordgubbsmousse. Jättegod, men väldigt söt. Hallonmousse hade nog passat ännu bättre till pollyfluffet. Vi fuskade och köpte en färdig sockerkaksbotten. Jag tycker faktiskt att de bottnarna funkar och de är rätt goda ändå. Mattias slutade jobba klockan ett och då hade vi förberett pannkakslunch med frukt och nutella såklart. Sen fikade vi efteråt. Det är massa tårta kvar så jag får väl åka och dela ut litegrann sen. Mattias är nämligen inget fan av tårta men vi ville ändå baka något åt honom. Av oss fick han vad han önskat sig, ett batteri till hans drönare.
 
Ikväll kommer barnens farfar med sambo och hälsar på oss över helgen. Det ska bli trevligt! Travis och jag var uppe i gästrummet igår och städare iordning sen de var och stökade ner där inne när de drog fibern inne i huset. Vi bäddade rent i sängen också och gjorde det fint. Där kommer de sova gott! Det är verkligen perfekt med ett gästrum där uppe. Bara längtar tills resten av övervåningen är klar också. Det är inte så himla snyggt med söndriga och fläckiga tapeter nämligen hehe. Förstår inte hur man kan samla på sig så mycket skit. Visst Mattias och jag har varit tillsammans ett bra tag men jag förstår ändå inte vad allt skräp kommer ifrån. Skönt att det börjar bli mindre och mindre av det på övervåningen iallafall. Jag är mer av typen släng skiten medans Mattias gärna sparar för man kanske använder det någon gång haha.
 
 
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback