Barnmorskebesök

Idag har jag varit hos barnmorskan. Bebis har valt att fixera sig nu och det var på tiden. Skönt att han valde att ligga kvar efter vändningen. Jag tyckte mig känna ett huvud uppe bland revbenen igår igen och blev lite fundersam. Barnmorskan trodde precis samma sak idag, men sen kom vi fram till att det var en stenhård liten rumpa :) Allt såg bra ut och vi pratade mycket om det där med att jag känner sånt tryck neråt. Vi ska för säkerhetsskull göra en odling och se så att det inte är några konstigheter. Men antagligen är det bara bäckenet som inte har hunnit anpassa sig helt för ett huvud, vilket gör att det strålar/bränner där nere och ut i ljumskarna. Ingen behaglig känsla när den kommer vill jag lova. Nu har förvärkarna varit borta ett bra tag, så det är väl bara att invänta de riktigt. Så spännande att det kan ske när som :) Vi bokade in en tid på Valborg den 30e april, men den hoppas jag att jag slipper åka dit på. 

Igår var Travis hos läkaren och vi fick penicillin utskrivet för det var öroninflammation han hade stackarn. Så Mattias är hemma med han imorgon också. Nu har febern äntligen försvunnit och idag var första dagen han var uppe och var hyfsat pigg. Han hade sovit till klockan 10 imorse ungen och när jag badade honom vid halv sju ikväll var han jättetrött. Så helt hundra är han inte än, men det är på bättringsvägen. Inatt sover han i sin säng igen så får hoppas det går bra och att han inte blev alldeles för bortskämd av tre nätter bredvid pappa :)


Titta vilken söt one piece jag fick av mina elever till bebisen :)











Kommentarer

Kom ihåg






Trackback