Smoothie

En ny vecka är igångkickad igen. Igårkväll stod jag och gjorde matlådor till lunch för resten av veckan hemma. Det är ett av mina löften, att äta bättre. Jag funkar inte utan mat helt enkelt för jag blir på världens sämsta humör och orkar ingenting. Innan jul så åt jag typ panpizza eller en fryspaj som gick snabbt att värma för att jag skulle få i mig lunch. Dessvärre är det inte hållbart att hålla på att stoppa i sig sån skit och man blir heller inte mätt på det speciellt länge. Oftast blir den ingen mat över till en matlåda efter middagen så nu bestämde jag mig för att göra mat så det finns tillgänligt när man blir hungrig. Mat är typ det enda jag tänker på om dagarna. Nu när man går hemma så är det ännu värre och innan nyåret så var jag en riktigt skåpsråtta och stoppade i mig allt jag hittade haha. Det funkar inte att hålla på att småäta hela tiden heller utan jag behöver en ordentlig lunch för att sluta upp med det och nu är jag på god väg. Direkt när jag har ätit så planerar jag inför nästa måltid, mat är livet vetni.
 
Igårkväll gjorde jag även en god och mättande smoothie till kvällsmat. Jag har aldrig varit någon smörgåsmänniska utan jag vill hellre ha något mättande innan man somnar. Igår blandade jag ca 1 dl havregryn, 100 g kvarg, 3 dl mjölk med en halv banan, en halv skopa proteinpulver och sen hallon. Det blev supergott! Man måste köra det ordentligt i mixern bara annars har det en tendes att bli lite smuligt. Man kan inte ställa den i kylskåpet för länge heller för då suger havregrynen åt sig all västa och då blir det bara klumpigt och äckligt. 
 
 
 
 






Kommentarer

Mums vad sugen jag blev på smoothie nu! ;)


Kom ihåg






Trackback