Motivation

En ny vecka är igång och idag har vi varit ute och lekt på gården en sväng. Det går dessvärre inte vara ute för länge för man håller på att frysa ihjäl sen. Colin åkte pulka för första gången och det var populärt. Travis åker ockå gärna pulka men man får absolut inte dra honom för snabbt haha. Han är väldigt feg när det gäller fart och fläkt. Han är inne i en period med mycket fantasi också så han är rädd för mycket saker hehe.
 
Annars är läget lugnt här hemma, jag mår bättre och hade tänkt träna innebandy ikväll efter juluppehållet men den blev tyvärr inställd. Nästa vecka ska jag även komma igång med styrketräningen igen. I förra inlägget skrev jag om att vi hade rensat ut övervåningen så nu hittar jag mina gymsaker utan att behöva leta och trängas med massa skräp. Är riktigt taggad på att komma igång igen för min kropp behöver verkligen det igen. Tänker tillbaka på för två år sedan när jag fick in gymrutinen riktigt ordentligt och jag mådde så bra. Nu mår min stackars rygg inte alls bra, så det är en väldigt stor anledning till att jag behöver komma igång. Innan har jag inte orkat pga av sömnbristen, men det börjar bli lite bättre. Jag har en stor fördel av att ha så mycket redskap hemma så jag kan träna, men jag tycker ändå det allra bästa är att komma iväg på gym och träna. Det är svårt nu medan innebandyn är igång, men nästa vecka börjar gruppträningen här i gympasalen och det har jag tänkt att komma iväg på. Tycker att TRX är superkul och väldigt bra träning så det ska jag komma iväg på för att motiveras lite extra. Det är alltid bra med någon som visar hur man ska göra och peppar en lite. Nästa vecka när vardagen med förskola drar igång igen ska jag försöka få till två träningspass när Travis är på dagis och Colin sover middag. Annars brukar jag alltid vila själv, men nu jäklar ska jag försöka få igång en rutin igen. Wish me luck!
 
 
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback