Dubbelmatch

Den här helgen har bara sprungit förbi. Igår spelade jag match och idag tog jag sov sovmorgon sen har jag försökt att underhålla en sjuk Colin och Travis har spelat tv-spel och tittat på film hela dagen. Helt plötsligt blev det kväll och godnatt. Båda grabbarna fick bada innan sängdags men det blev inget långvarigt för Colin. Han är så snorig och hostig stackarn så han har svårt att sova om nätterna. Travis är uppe och springer om nätterna som vanligt den lilla dryga ungen. Inatt däremot smög han upp på övervåningen och la sig i gästrummet. Jag upptäckte det när jag kom hem från matchen sent igårkväll. Mattias hade inte hört något och han låg och sov tungt där inne. Så vi lät honom ligga kvar där och imorse klockan 7 kom han ner och ville titta på film. Suck på den ungen alltså haha! Ikväll tjöt han i en timme tror jag för han skulle minsann inte sova. Sen blev han tyst och nu upptäckte jag precis att han smygit upp och lagt sig på övervåningen igen. Frågan är varför han vill ligga där ensam uppe i mörkret? Han är en riktig nattvandrade den där ungen alltså. I veckan ville jag bara skjuta mig själv i foten när han kom in till oss 8 gånger på en natt och plus att Colin var ledsen kanske 4 gånger den natten också. Jag trodde verkligen sömnen skulle få bli till det bättre nu så man känner sig piggare om dagarna. Men icke verkar det som! Jag börjar liksom jobba om drygt 2 månader och då orkar jag verkligen inte ha det såhär. 
 
Imorgon ska jag upp med barnen och ge Mattias någon timme sovmorgon innan han måste ta barnen igen eftersom jag ska iväg och spela match för andra gången denna helg. Vi har en inställd match som ska spelas så det blev en helg med dubbelspel helt enkelt. Imorgon bär det av till Nässjö vilket inte är så lång, men hoppas ändå att väglaget är okej. Det har snöat hela dagen här och det verkar inte avta direkt.
 
Nu ska jag fortsätta att ligga här på soffan med min popcornskål och min läsk och njuta av lugnet.
 
 
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback