Vikt

I onsdags var jag på en extravikt med Colin eftersom vi ska utomlands i veckan. Han hade bara gått upp 300 gram lillplutten så nu fick jag bekräftat igen att han behöver mer mat. Har glömt att nämna att han tar flaskan numer när det är vatten i, men har man ersättning i så spottar han ut den. Så nu behöver jag inte prova olika flaskor iaf. På BVC fick jag order om att testa att byta sort så det har jag gjort nu, men det hjälpte inte. Hon sa också att det såg ut som jag håller på att tyna bort och ja det känns inte bättre. Eftersom Colin äter varannan timme dygnet runt så blir det ingen energi övers till mig och min kropp direkt. Hon som jobbar där propsar alltid på amning, men hon tyckte i detta fall att det bästa vore för min skull att sluta amma och även för Colins då såklart eftersom han behöver få i sig mer. Känner mig lite bedrövad över detta men samtidigt är han pigg och glad och är mycket större än vad Travis var i den åldern så jag är inte orolig men det känns ändå jobbigt. Ersättningen är nerpackad inför resan iaf då han kommer behöva ännu mer mat i värmen så har jag tur så kanske han äter lite ersättning där. Vi kör på med gröt två gånger om dagen och smakportioner av rotfrukter och potatis också. Han har även fått smaka lite majsvälling på en sked, men det var lika äckligt som ersättning det haha. Ja han är rolig min lilla kille :) Han väger nu 6550 gram och är 63,5 cm lång. Har precis fått packa undan storlek 62, nu är det 68 som gäller. 










Kommentarer

Kom ihåg






Trackback