Vaccindags

 
 
Idag har lilla Colin varit och tagit 5månderssprutan. Vi fick skjuta lite på den eftersom vi inte var hemma då han blev fem månader. Det gick bra även om han såklart grät väldigt mycket. Han har varit lite gnällig ikväll, men febern har hållt sig borta än så länge. Vikten hade börjat plana uppåt igen, så skönt. Han har blivit jätteduktig på att äta både gröt och puré under veckan på Cypern. Han kanske insåg att han faktiskt var hungrig hehe. Så nu äter han en hel portion gröt morgon och kväll. Och så äter han en tredjedels burkmat till lunch och en till vid middagen. Nu är bara min önskan att han ska börja tycka om välling så han kan slurka i sig en flaska innan han somnar och ev under natten så jag kan sluta med min amning. Colins lilla tand han har haft ett tag bestämde sig för att komma upp ännu mer förra veckan så det är sylvass nu, vilket jag (läs mitt bröst) verkligen inte tycker om haha. Det gör så sjukt ont och ungen verkligen måste tugga på bröstvårtan också bara för det, precis som han tycker det är kul när jag åmar mig för det gör ont haha. 
 
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback