Träningsmatch

Hej från världens tröttaste mamma :)

Idag har jag varit på Öland och spelat träningsmatch med innebandyn. Vi förlorade tyvärr med 5-2, men vi var tillsist bara tre avbytare så jag tyckte det var riktigt bra ändå. Jag fick peta in våra två mål, men det är sjukt frustrerande när huvudet vill så mycket mer än vad kroppen orkar. Min kondition behöver verkligen bli bättre för att orka med en hel match :) Visst jag födde barn för fyra månader sen och har haft annat att göra än att träna så att jag spelade en hel match idag utan att få byta ibland är ändå bra! Det är riktigt kul att vara igång igen och det kan bara bli bättre :)

Jag har inte hunnit lämna ett avtryck här inne för Mattias har varit sjuk så det har varit fullt upp med barnen. Samtidigt börjar min kropp säga ifrån för jag får så lite sömn. Jag har haft problem innan med blodtrycksfall och svimningar och nu har det kommit tillbaka igen. Riktigt otäckt är det men än så länge har jag kunnat avstyra det utan att svimma. Igår sov Travis hos mamma för att "avlasta" lite, men han är inte riktigt problemet ändå hehe. Han lägger sig vid 7 och sover till 7-8, och då sätter han sig och tittar på film tills jag kommer upp. Han är verkligen världens snällaste unge på så sätt. Det bästa han vet på morgonen är just att mysa ner sig under täcket och kolla på en serie eller spela spel. Problemet är Mr Colin som väcker mig 6-8 gånger varje natt. Eftersom jag inte kan lägga mig och vila på dagarna heller börjar detta bli ett ganska stort problem för mig. Är så fruktansvärt tråkigt att känna varje morgon att man inte orkar gå upp ur sängen. Ännu mer tråkigt att inte orka med något. Den lilla energin man har går till att göra måstesaker som disk,tvätt, mat och handling typ. Börjar ge upp det där med att "det blir bättre". När undrar jag haha? Vill orka gå upp på morgonen och känna att jag orkar med vardagen och leka lite med Travis också. Menmen så är det med livet som mamma, önskar bara att han åt från den där jäkla flaskan så jag får bli Nathalie igen och inte behöver gå som en osminkad zombie om dagarna.











Kommentarer

Har ni provat med flaskan när du inte är i närheten? Då känner han ju inte din doft eller så... Jobbigt när man inte får sova ordentligt!! Kram på dig

Svar: Jaa vi har ju gjort det... Känns som vi provat allt jag hört talas om :) Tyvärr blir det bara ännu värre om någon annan försöker. Visst är det jobbigt, man behöver några sömntimmar för att fungera som människa. Kram
Nathalie Larsson


Kom ihåg






Trackback