Välling

Colin sover för tillfället. Efter i söndags bestämde jag mig för att sluta amma på dagarna. Än så länge har det gått bra, och för mig känns det hur skönt som helst. Sen oroar man sig ändå över om han får i sig tillräckligt med mat och vätska, men vågen i förrgår sa ju sitt. Han är pigg och glad och så länge barnen är det tror jag inte man behöver oroa sig. Känns så konstigt bara att han inte ens är sex månader men bara lever på mat och gröt. Vill minnas att jag gav Travis ersättning ett bra tag just för att man ville vara säker på att han fick i sig tillräckligt med vätska, men minns inte hur länge.
 
Såhär ser en dag ut för Colin:
 
8.30 Frukost gröt
11.00 Lunch puré
Sovdags
13.00 Lunch nummer 2, puré och fruktmos
15.00 Mellanmål (typ yoghurt eller frukt, sen har han börjat smaka på smörgås)
Sovdags
16.30 Middag puré och fruktmos
18.30 Kvällsmat gröt och smoothie
19.00 Sovdags för natten
23-00 Bröstmjök
3-4 Bröstmjölk
5-6 Bröstmjölk
 
Nästa grej är nu att fasa ut matningarna om nätterna och ersätta med välling. Just för tillfället vet jag inte ens om han gillar det. Jag började ge honom litegrann igår i pipmuggen för att han ska vänja sig vid smaken och för att det inte ska bli för mycket. Sen är också frågan om han kommer dricka det ur flaskan, sånt man inte vet än! Han slurkade i sig litegrann igår iaf, men svårt att veta om det är gott haha. Känns också som att det kommer bli alldeles för tungt för magen att ge välling 2 gånger på natten och sen 1 gång tidig morgon.
 
 
 
Åh det känns inte alls länge sen han var såhär liten!
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback