Plötsligt händer det

 
Igår spelade vi seriepremiär. Tyvärr blev det förlust med 9-10, då de fick in ett snörpligt mål när det var 2 minuter kvar. Vi var minst värda ett lika så som vi kämpade. Riktigt kul att se! Jag satte 3 av de där 9 målen och hann med en assist också. En bra början på säsongen helt enkelt, känner mig nöjd med min insats. Konditionen börjar komma mer och mer. 
 
Men på tal om rubriken på inlägget. Jag gav Colin mat vid halv sju och drog till samlingen. Mattias gav honom gröt efter det och sen hade han somnat strax efter sju. Matchen var inte slut förrens tjugo i tio och då slängde jag på mig överdragskläder och åkte hem snabbt ifall han skulle vakna och vara hungrig. Han brukar vakna någon gång mellan 22-23 nämligen. Så det var lite av en chansning att lämna honom hemma, men när jag kom hem strax efter 10 sov han som en stock. Jag hoppade in i duschen lite snabbt och gjorde mig redo för sängen. Men ingen Colin vaknade. Jag satte mig vid tvn och åt kvällsmat och scrollade instagram och Facebook. Ingen Colin vaknade. Kvart över elva gick jag och la mig och låg och väntade på att han skulle vakna så jag fick somna. Men jag var så trött så jag hann och somna i typ en halvtimme, tio över 12 vaknade Colin och tuttade i två minuter sen somnade han om till halv 2 och tuttade lite till sen sov han till kvart i sex. Herregud! Tänkt att om jag hade lagt mig vid sju hade jag nästan fått sova 5 timmar i sträck!! Fattar ni haha? Nu sover jag knappt 4 timmar varje natt och då inte ens sammanhängande. Jag vet inte vad som hände inatt, men det jag vet var att mina bröst höll på att sprängas för de är vana vid att det ligger en liten unge där och tuttar varannan timme haha.
 
Man kan verkligen hoppas på att han gör detta till en rutin, det är verkligen inte mig emot :) Kan kanske bero på att han under veckan på Cypern lärde sig äta både gröt och puré ordentligt så han är mer mätt liksom. Nu är det bara att han ska lära sig dricka välling. Jag har köpt majsvälling för att han ska få smaka lite på en sked, men den smakar typ som ersättning så han gillar den inte. Tror jag ska köpa godnattvälling istället, den hade vi till Travis också. Så får vi väl servera den i pipmugg eller något så kanske han slurkar i sig det bättre än om man har det i flaskan. För flaskan är ändå inte helt poppis, vi serverar vatten i pipmugg till maten istället nu för tiden eftersom han bara biter på nappen på flaskan hehe. Ja han växer fort lilla grabben, får sånna här känslor som bara ramlar över mig ibland att det kanske är sista gången här i livet jag upplever detta med bebistid. Snyft!
 
 
 
 En dålig snapbild, men tyckte han blev så söt på den haha :) 
 








Kommentarer

Kom ihåg






Trackback