Ny vecka igång

I söndags var vi i Tranås och spelade innebandymatch. Jag lämnade faktiskt Colin hemma med Mattias och det hade gått jättebra, så himla skönt. Mattias hade fyllt honom med mat för att han inte skulle bli bröstsugen, men jag tror egentligen bara han blir det när jag är i närheten. Jag ammar egentligen bara två gånger om dagen kanske, ibland någon mer gång i samband med mat om han är väldigt hungrig. Så snart hoppas jag det är ett avslutat kapitel och Colin får helt enkelt leva på puré, gröt och så ska vi börja med välling. Det kan förhoppningsvis ersätta nattamningen. För ersättning kommer den här lilla sparven tyvärr aldrig äta haha. Matchen däremot behöver vi inte snacka om ;) Nu vet jag iallafall att jag kan åka iväg fler gånger :)
 
Igår fyllde jag 25 år. Grattis till mig som börjar bli gammal nu höhö. Jag har ändå hunnit med mycket i mitt 25-åriga liv får jag säga. Mattias bjöd på ytterfilé, rösti, baconlindad sparris och beasås igår. Supergott! Travis var lite tjurig för att jag fyllde år för han ville fylla år före mig haha, men det är snart hans tur att fylla fyra år. Tänk att för fyra år sedan gick jag höggravid och bara väntade, och ja man hade verkligen inte en blekaste av vad som egentligen väntade. De senaste fyra åren har varit de bästa i mitt liv helt klart men även de jobbigaste med skola, trötthet, ständig stress och ett samvete som alltid får en att fundera om man väljer rätt. Ångrar inte en dag att vi skaffade barn så tidigt, tvärtom så har det varit ett nöje att alltid känna att man vill hem för där väntar det värdefullaste man kan få här i livet. Är så tacksam över mina barn och den glädje (och gråa hårstrån hehe) som de ger mig. Skulle inte vilja byta mitt kaos mot något annat här i världen, det är en sak som är klar.
 
 
Nu ska jag dra på mig och Colin kläder så ska vi hämta hem brorsan från förskolan :)
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback