Lärarleg

Då var helgen över och det har varit en ganska lugn sådan. I fredags blev det en lugn kväll framför tvn eftersom Mattias umgicks med en kompis. I lördags gick vi en sväng på marknanden. Det är ju mest strunt där som vanligt haha, men jag fick köpa mina goda kokosbollar iallafall. Ni vet sånna där gammeldags? Så himla goda. Efter det var mamma barnvakt åt både Travis och Colin och så åkte Mattias och jag till Virserum och tittade på hockey. Kul att komma iväg och göra något bara vi även om det bara var för några timmar. Colin hade sovit hela tiden också och jag som var orolig över att han skulle bli hungrig som vanligt haha. Kvällen avslutades med gp på tvn. Nu är det bara ett gp kvar sen är denna speedwaysäsong ett minne blott. Både skönt och tråkigt. Nästa sommar kan jag förhoppningsvis vara med och se på mer speedway när Colin är lite äldre. Tänk att han antagligen kommer springa runt och man kommer få jaga honom nästa sommar. Så sjuk tanke när det nyss kändes som han föddes.
 
För övrigt ligger Colin inte på plussidan nu. Efter mitt "plötsligt händer det" inlägg har han levt rövare nu i tre nätter. Jag har en tanke att det har att göra med att han förmodligen är förstoppad, men det har inte varit kul. Det har känts som han varit vaken till och från hela nätterna och vid klockan fyra har han legat och babblat och vägrat somna om. Igår hade jag sovit så konstigt bredvid honom också så jag hade ont i nacken och huvudet hela dagen. Mot kvällen blev det migrän som har hållt i sig hela natten och hela dagen idag. Nu börjar det äntligen bli bättre, men tänker Colin vara mer vaken inatt än vad han sover lär det säkerligen komma tillbaka. Jädra unge haha. Han är så söt när han ligger och babblar också så man kan inte låta bli att flina åt honom. Han ligger och suttar på sin lilla tand han har. Nummer två, den bredvid, är också på g upp nu har jag sett. Ser så roligt ut när han ler och det sticker upp en liten tand haha. Kan va därför han har problem med magen också. Det är väl antingen eller där, och Colin är tydligen förstoppad istället. Så idag har han inte ätit någon mat alls. Tryckte i honom lite katrinplommonpuré förrut och tänker åka och köpa päron imorgon också så får vi hoppas det blir bättre. Lite kul att det som finns att ge dom små är typ potatis, morot, majs, palsternacka, ja rotfrukter och det är också de sakerna som är förstoppande haha. Jaja, jag öser på olja på maten också och försöker ge honom vatten, men får han i sig för mycket så spyr han bara upp vattnet.  Det blir bättre hoppas jag för det märks på honom att det besvärar honom just nu.
 
 
Ikväll är jag väldigt glad eftersom denna damp ner i inboxen :) Så himla gött att ha det på papper också nu, även om jag tycker att det är sjukt att man ska behöva betala för att få det på papper när det står samma sak på examensbeviset. Menmen, ytterliggare en bekräftelse på all tid och energi man lagt på detta :)
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback