Höstfrippa

Godkväll!
 
Äntligen fredag säger jag. Jag är så himla glad över att Mattias bara jobbar till klockan två om dagarna, det underlättar något enormt. På fredagar kommer han hem redan klocka ett och det är så skönt att ta helg tillsammans då. När jag börjar jobba sen kommer jag jobba långa dagar och det känns bra att veta att barnen inte behöver vara så länge på förskolan. Jag har sökt jobb inför våren förresten. Lärarlegitiamation kom perfekt så man kunde söka lite. Har ingen aning om när jag vill börja jobba men söka kan man ju alltid. Börja jobba finns iaf inte på kartan förrens Colin sover om nätterna haha, läraryrket kräver lite av en så man kan inte åka till jobbet som en zombie direkt. Med Travis var jag hemma i 7 månader sen jobbade jag och Mattias om varandra hela sommaren och så började jag plugga igen när Travis var 10 månader. Jag tyckte det var lite för tidigt, men nu känner jag ändå att det vore kul att komma igång. Kanske inte på 100 % direkt, men det tåls att fundera på. Mattias vill också vara hemma såklart och det är klart han ska få det. Sist delade vi ju lika på föräldrarledigheten ungefär. Fast eftersom jag inte har haft semester har jag plockat dagar på somrarna också. Tanken är att Colin ska börja på förskolan i september 2016 och då är han 1 år och 4 månader. Travis var 1 år och 3 månader och jag tyckte det var en bra ålder att börja på förskolan.
 
Idag har Colin och jag varit hos syster på salongen och jag fick mitt hår färgat. Känns skönt med fräscht hår inför hösten nu. Mörkt och fint, nöjd som vanligt :) Colin skötte sig perfekt. Jag hade tänkt att skulle sova, men han vaknade efter 10 minuter och var vaken hela tiden. Fast han var nöjd så det var lugnt, sen fick jag bärhjälp medans jag sköljde håret så det var perfekt hehe.
 
  
 
Idag har jag och Mattias hängt ihop i 6 år och varit förlovade i 5 av dom. Love <3
 








Kommentarer

Kom ihåg






Trackback