En dag på leklandet

Igår hade vi en jättemysig dag hos Natalie. Slängde ihop en äppelpaj och fikade sen tog vi en promenad till lekparken. Jättehärligt väder ute och barnen lekte bra ihop, perfekt :) Idag fick vi besök av sotaren. Alla dagar jag verkligen måste gå upp ur sängen passar Colin på att somna om på morgonen och sova en bra stund. Att få Colin att somna om när han vaknar kan vara ett helt kapitel om man har otur. De fem senaste nätterna har han sovit jätteoroligt och vaknat 6-7 gånger varje natt. Ett grej som brukar fungera är att vända honom till mage om han inte redan ligger så. Han vänder sig nämligen om själv och somnar alltid på magen på kvällen. Ibland kan han vakna och inte orka vända runt sig så då får man vända tillbaka honom och då lägger han sig på sidan och somnar om direkt. Men dessa fem dagar har varit omöjliga. Tänk om man hade en liten napp att stoppa i munnen på honom. Jag ligger liksom vaken i kanske en timme varje gång och lyssnar på gnället innan han tillsist somnar om. Då ska en annan försöka med det också haha. 
 
Idag drog vi iväg till leklandet och det kändes som jag tog mig lite vatten över huvudet när jag åkte själv med två barn, men det gick faktiskt bra. Colin hängde i bärselen mesta tiden. Vi lunchade där och sen var vi mycket i den lilla avdelningen så Colin kunde ligga bredvid och kika på oss. Inga sura miner och båda barnen åt duktig och jag lyckads få i mig lite mat. Sen passade Colin på att ge mig tre skitblöjor. Den sista var jätterolig när vi precis hade fått på oss ytterkläderna, packat in oss i bilen och så gav jag Colin lite mellanmål. Då passade han på så det var bara att gå in och dra av alla kläder och byta på honom haha.
 
Båda barnen sover, jag kollar ikapp missade serier och Mattias kommer snart hem med en pizza :)
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback