Äntligen blivit unge av Colin

Hej på er alla trogna läsare!
 
Ni är här inne och kikar dagligen trots att jag nästan inte har uppdaterat härinne på nästan två veckor. Jag undrar om någon där uppe läste mitt förra inlägg och bestämde sig för att jag gjort något rätt här i livet och fixade så att Colin började sova? Skämt å sido men förr förra helgen efter att jag skrivit inlägget så bestämde jag mig för att sluta amma på nätterna. Jag sa till Mattias att han fick ta Colin hela helgen om nätterna och vi förberedde oss på skrik haha. Eftersom han inte har tagit honom en enda natt på snart 7 månader så tyckte jag inte att det var mer än rättvist. Första natten första gången han vaknade så låg han och pep i typ en timme, sen somnade han om igen. Andra gången han vaknade somnade han om på en kvart, och all skrik vi förberett oss på var förgäves. Jag vet inte om det var för att han inte kände min lukt som han inte brydde sig speciellt mycket, men skönt var det. Mattias fortsatte att ta honom hela veckan trots att han skulle upp och jobba, men för varje natt gick det bättre och bättre och nu kan jag säga att jag har slutat amma helt. Känns helt underbart! I och med detta så har Colin börjat sova mycket bättre, så pass bra att vi bestämde oss för att flytta in honom på sitt rum. Han sov en hel natt förra veckan och vi upplever bara att vi stör honom när vi kommer in och lägger oss så vi tänkte att vi provar att ha honom i sitt rum. Han har nu sovit två nätter i sitt rum och han har sovit från 7 på kvällen tills 8 på morgonen. Helt otroligt skönt!
 
Men när det äntligen har blivit unge av Colin vem tror ni börjar bråka då? Inte ska det vara lätt här i livet haha. Nu är Travis uppe och springer om nätterna istället, men hoppas det är en period som går över snart. Jag känner mig faktiskt redan lite piggare och framförallt gladare för nu är Colin gladare på något sätt också.
 
 
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback