Examensdagen

Jag ber om ursäkt för den dålig uppdateringen, men vårt internet har inte fungerat sen stormen. Ett träd intill huset föll precis på ledningen som går till vårt hus så tills idag har vi varit utan både tv och internet. Det har känts som en evighet utan det haha, men idag kom de äntligen och fixade det igen. Opponeringen gick bra för övrigt. Nu ska jag bara komplettera min uppsats och skicka in den så jag får in mina poäng och kan ansöka om examensbeviset. Jag hade en mysig dag i Kalmar i fredags med examen. Hela familjen var där och vi var ute och åt efteråt. När vi skulle åka hemåt överrraskade Mattias mig med att faktiskt inte åka hem utan vi åkte till ett hotell och checkade in. På kvällen var vi på bio och sen avslutade vi kvällen i sängen med den största godispåsen ever :) Kunde inte ha haft en bättre dag, tack alla inblandade :)

 

När jag började på universitetet var jag 18 år, och visste inte riktigt vad jag ville med livet. Jag minns första dagen som det vore igår, jag var precis hemkommen från Magaluf och satte mig på tåget mot Kalmar och första skoldagen med 40 graders feber. Där började den här långa resan, och det har varit den tuffaste resan man någonsin kan tänka sig, minst sagt. Jag har utvecklats otroligt mycket som person under dessa år, och växt in i uppgiften att vara lärare. När jag tog studieuppehåll och fick Travis var det många som trodde att jag skulle hoppa av skolan, men det har aldrig funnits på kartan. Att få Travis är det bästa som hänt mig, och med den moroten i livet körde jag igång med studierna igen. Åren med studier har bokstavligt talat bestått av blod, svett och tårar och jag har många gånger tvivlat på mig själv. Men nu har jag upplevt min examensdag, fem och ett halvt år senare, och har bevisat både för mig själv och för alla andra som har tvivlat på mig att jag faktiskt lyckades. Jag har numer en utbildning, hus, bil, sambo, världens finaste son och ett litet syskon på väg. Bäst av allt är också att jag har ett jobb att gå till. Jag är så otroligt stolt över mig själv att jag klarade detta, nu ska jag bara se till att fixa det absolut sista och sen kan äntligen livet börjar på riktigt! 

 

 

 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback