Trotsig Travis

Godkväll!
 
Helgen är över lika snabbt som vanligt. Denna helg innehöll innebandy, julshopping i Kalmar och skridskoskola. Jag hade behövt vila istället känner jag för jag är inte riktigt med på en ny vecka ännu. Travis är inne i en skitjobbig trotsperiod och sover som en kratta. I lördagsnatt kom han upp fem gånger. Vi la oss lite sent för man vill ju inte behöva gå och lägga sig tidigt varje helg bara för att man måste upp med barnen. Vi la oss kanske ett och somnade väl strax därefter. Sen hann Travis väcka mig fem gånger innan han valde att vakna klockan 7 på världens sämsta humör. Ungefär som jag själv, jag vaknar varje morgon och känner mig irriterad för han stör mig sömn så mycket om nätterna. Det är verkligen sen Colin började sova om nätterna som Travis har tagit över, helt hopplöst. Måtte detta få ett slut snart för jag orkar inte vakna på dåligt humör varje dag. Vi bråkar oss mest igenom dagarna nu jag och Travis och det tär på en att alltid behöva tjata kan jag lova haha. Idag orkade jag inte lyssna på hans tjat så jag stoppade ner båda ungarna i syskonvagnen och bara gick. Vi gick ute i kylan i över två timmar sen stannade vi till hos min mormor och morfar och fikade. Men som i vanlig ordning kan Travis inte nöja sig utan när man börjar förberada honom på att man måste hem så växer det fram två horn i pannan på honom. Jag hade klätt på Colin och satt honom i vagnen och han började bli uttråkad och skrek. Travis sprang och gömde sig och vägrade klä på sig, jag sprang emellan och försökte lugna Colin och tjata på Travis att klä på sig. Mormor försökte hjälpa mig och försökte prata med honom, men det går tyvärr inte. Tillsist fick hon på honom kläderna och jag var genomsvett haha. Colin fick inte plats i liggdelen på vagnen med overallen så han fick åka framåt idag. Finns inte så många andra alternativ eftersom det bara går att åka framåt i sittdelarna på vagnen. Jag fällde honom i ligglägge och stoppade in honom i filten och han somnade gott där. Travis sitter ju bredvid så han ser honom hela tiden och jag hade koll på honom i tittluckan så det gick kanon. Så får det bli på fler promenader i vinter för Travis orkar oftast inte gå vidare långt och det är för jobbigt att honom på ståbrädan om man vill ut och gå för då måste man gå så konstigt med kroppen för att nå fram ordentligt till handtaget.
 
 
 
 
Colin och gammelmorfar
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback