Andra advent

Ännu en helg är över och vi närmar oss jul. Helgerna går för snabbt, hinner verkligen inte med hälften av vad som är tänkt. I fredags var jag hemma själv med barnen hela dagen. Dagarna blir lite sega då, speciellt när man inte kan gå ut och hitta på något heller. Mattias var iväg på julbord med jobbet så vi körde dit honom bara. På kvällen kom mamma och la barnen åt mig när jag skulle åka iväg och spela match. Vi mötte serieledarna och förlorade med 9-2. Kul att vi äntligen fick göra mål, vi har nollat många matcher nu. Jag fick sätta ett av målen också, och det är alltid kul.
 
Igår hämtade vi hem Mattias och passade på att äta på Sibylla innan hemfärd. När vi kom hem slappade vi framför en film sen la vi barnen. Vi fortsatte då med soffhäng, walking dead och chips med dipp. Mycket lugn och skön lördag! Idag skulle jag ha sovmorgon men jag somnar verkligen inte om skönt alls, drömmer bara massa och vaknar hela tiden. Är bara ännu tröttare när jag går upp sen hehe. Bytte våra sängkläder och åt frukost medan pappa lekte med barnen. Efter det kom Sam och Mimmi och så lagade vi mat och åt efterrätt. Efter det var det bara att bada och lägga barnen som nu sover gott. Colin sju månader sover just nu tusen gånger bättre än Travis fyra år. Han kom tre gånger inatt, drygare unge får man leta efter haha. Vilken liten sömnförstörare han är alltså! Tänk om han kunde förstå att om han sover hela nätterna så skulle hans mamma ha mycket mer ork till att leka med honom om dagarna och hennes humör skulle också bli mycket bättre ;) Jag har tagit mig en dusch och nu ska jag snart bege mig till den renbäddade sängen och sova några timmar :)
 
 








Kommentarer

Kom ihåg






Trackback