Fixat frippan

Tyvärr ingen bebis är än :) Har bara haft händerna fulla ändå. I helgen var Travis piggare så vi var iväg hela lördagen och tittade på speedway. Det var lite blåsigt och kallt emellanåt, men ändå kul att det är igång. I söndags städade vi av vår altan så nu är det bara att sitta där ute när man känner för det. Vi hade så himla mycket skräp där och smutsigt var det så det var välbehövligt. Nu är det första veckan jag är hemma och är mammaledig. Har inte hunnit finna mig i det, har haft fullt upp ändå. Travis och jag var hemma och styrde i måndags, bakade och städade iordning lite. Igår åkte han äntligen till dagis, det var efterlängtat. Han hann knappt säga hejdå innan han sprang iväg då de skulle till skogen precis. Jag drog då iväg till Jennifer som färgade mitt hår. Nu är det ljust och fräscht :)

Direkt efter det åkte jag mot Västervik för att hämta hem morfar från sjukhuset. Han blev dålig, men är piggare igen så det var skönt att få hämta hem honom. Så dagarna har fått fort! Idag hade jag tänkt passa på att städa av huset en sista gång innan bebis kommer medan Travis var på dagis, men vi hade sector alarm här för installation av larm idag med. Det tog längre tid än jag räknat med så jag hann bara damma av lite. Fick ta ett varv med dammsugaren och golvmoppen när jag hämtat hem Travis. Sen var det dags att åka på sista bamsegympan för hans del, de fick medaljer, diplom och glass. Så han var nöjd tillsist :) Hade även tänkt att passa på att vila. För det är väl det man ska göra dagarna innan en förlossning eller hur? Men det hann jag inte heller med, svårt det där med att planera sin tid. Imorgon är sista dagen med förskola för denna vecka och ja då ska väl jag baka lite tänkte jag, sen vila! Måste lyssna på min kropp också. Det är väldigt tungt för kroppen nu såklart. Sen är det ändå skönt att hålla igång såklart, men jag vet också hur viktigt det är att känna sig utvilad när det väl är dags. Det blir liksom bb-dags vilken dag som helst, känns jättekonstigt. Travis har varit uppe och kissat varje natt ett tag nu, alltid mitt i min djupsömn haha. Så ikväll har vi haft han till att kissa många gånger, får se om det hjälper. Han har sina perioder ibland. 










Kommentarer

Kom ihåg






Trackback