Sjuk

Jag har legat sjuk och därför har det varit dåligt med uppdatering här. I onsdags efter vi hade varit lediga vaknade jag och hade ont i halsen. Under dagen blev det bara värre och jag kände hur febern smög sig på när jag satt på föreläsning i Kalmar. Däckade på soffan när jag kom hem och tänkte tvinga mig upp på torsdagen för en heldag i Kalmar. Men Mattias sa åt mig att jag verkligen behövde stanna, och ja vem försökte jag lura haha. Glad att jag valde att stanna hemma för jag mådde riktigt dåligt. Låg hela torsdagen och fredagen. I lördags var första dagen jag var uppe och försökte piggna till. Duschade någon gång mitt på dagen, och efter den ansträgningen var jag helt anfådd. Då vet man att man varit dålig. Igår tog vi det bara lugnt, men då var det istället Travis som fick min hosta och förkylning. Så han har varit hemma med Mattias idag medan jag har varit i Kalmar på föreläsning. Imorgon ska jag vara hemma med honom istället. Ska försöka få lite skolarbete gjort under dagen, men annars får jag ta det imonkväll när han sover helt enkelt. 
 
Så är läget här just nu! Jag är fortfarande genomförkyld och dras med irriterande rethosta, men känner mig piggare i huvudet iallafall. Kände mig riktigt stressad igår när jag satt och försökte ta igen missat plugg, men nu känns det lite bättre igen. Är redan inställd på att jag kommer ha fullt upp ända fram till januari, ingen vila liksom kommer bara vara att köra hela tiden för att fixa godkända betyg. Finns ju inget annat nu liksom när examen ligger och knackar på dörren i januari. Då vill jag stå där och veta med mig att jag inte släpar med något.
 
Hoppas Travve är lite piggare imon, vi får väl mysa framför tvn och dega lite med lera som är poppis just nu :) Hittade två gamla blondiebilder medan jag satt och bläddrade på hårddisken :)
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback