Litteratur

Idag har jag varit i Kalmar hela dagen. Den vägen är verkligen den tråkigaste som finns att åka. Idag slapp jag iaf onödig trafik, men alla kringelikrokvägar med 30,40,40,60,70 gör mig galen haha. Inte så många gånger kvar som tur är! 

Idag har våran inneboende lämnat in nycklarna så nu är hela vårt hus bara vårt. 174 kvadrat för oss själva, och det känns underbart. Det var på gång såklart, men jag hade tänkt plugga klart först fast nu blev det tidigare och det är inte mig emot. Städfirman som var här har inte gjort något bra jobb, så jag fick ringa och be dom komma tillbaka. Imorgon bitti ska de vara här igen och göra om det en gång till, förhoppningsvis blir det bra. Jag menar jag är ingen expert på städning, men jag är pedant och vill ha det rent och städat omkring mig. När det är spindelnät i taket, dammigt på varenda list och flammiga fönster så känns det inte helt okej när folk har det som jobb. 

Imorgon är det dags att börja läsa "heart of darkness". Jag tycker det är rätt mysigt att bädda ner sig i soffan och läsa en bok, men det känns så påtvingat just nu. Annars hinner jag inte ens läsa böcker så får väl passa på att njuta nu hehe. Men denna bok ska tydligen vara svårläst och rätt tung, så jag hoppas man kan hänga med någorlunda. Tar alltid längre tid att läsa på engelska med såklart, den ska vara utläst tills på lördag så jag har lite att göra :)










Kommentarer

Kom ihåg






Trackback