Äntligen fredag

Fredagskväll och vi sitter bänkade framför tvn. Vi skulle sett en film, men så kom Mattias på att det var speedway och ja så blev det helt plötsligt det istället :p Äntligen är veckan över känner jag! Har varit en riktigt lång vecka och jag är riktigt sliten. Idag när jag kom hem från jobbet gjorde vi tacogratäng. Det var länge sen, är så himla gott. I vår använder vi creme fraiche och philadelphiaost som en botten. På det lägger vi blandfärs stekt med lök, vitlök och kryddad med tacokrydda såklart. En burk med krossade tomater på det och så riven ost över. Gott och enkelt :)

Ikväll tog sig Travve ett långt bad efter dagisveckan. Efter det fortsatte vi fredagsmyset framför tvn med gurka, morötter och dipp. Travis valde att titta på Alfons Åberg, så det har vi tittat på. Han somnade på tio snabba minuter ikväll så det var typiskt att man inte tog nattningen ikväll ;) Hur ser eran nattning ut? Vi kör alltid samma rutin som börjar med ett eventuellt bad följt av kvällsmat. Efter det borstar han tänderna, går på toa och sen läser vi godnattsaga i hans säng. Sen säger vi godnatt, släcker lampan och så sitter vi i fotänden på hans säng tills han somnar. Då smyger vi ut och stänger dörren. Förr kunde vi alltid bara säga godnatt och gå ut och stänga dörren, men det funkar inte längre. Vi ska ge oss på att försöka med det snart igen, men nu i veckan har vi precis inlett operation sova i egen säng hela natten så vi får ta en sak i taget helt enkelt. Berättar mer om den operationen imorgon ;) Nu ska jag stoppa i mig lite kladdkaka. 









Kommentarer

Kom ihåg






Trackback