Alv

I helgen var vi på ett regnigt Astrid Lindgrens värld, men det var väldigt trevligt ändå. Sista helgen det var öppet för säsongen så det var väldigt mycket folk. Igår städade vi lite efter besöket i helgen, var på kalas hos syster och förberedde inför vardagen igen.

Idag drog höstterminen 2014 igång. Jag tog bilen idag, och kommer göra det i de tio veckor jag behöver åka till Kalmar. Lite dyrare, men sparar så mycket tid på det så för mig blir det mer värt i slutändan. Introduktionen kändes okej, skönt att vara igång men jag vet också att det här förmodligen kommer att bli det tuffaste halvåret ever. De första nio veckorna kommer att vara intensiva så jag kommer inte behöva fundera på vad jag ska göra på fritiden. Vi har ett litet mindre projekt där vi ska ut och samla in empiri till en mindre uppsats, ha seminarier på det, vi ska läsa fyra skönlitterära böcker, ha seminarie på dem, läsa ytterligare en bok till kursen och planera upp en fyraveckorsplan för att arbeta med litteratur i gymnasiet. Det betyder att man behöver läsa en bok till. Sen en muntlig redovisning på det. Varför är det då såhär komprimerat? Jo för lärarna ska utomlands sen så vi trycker ihop kursen, men har kvar alla uppgifterna likadant fast på mindre tid. Just my luck!

Aja det blir säkert jättebra, känner att jag bara vill bli färdig med detta så det är bara köra på. En omställning igen att bara höra allt på engelska, inget man lär vänja sig vid heller på denna korta tiden. Efter dessa veckor kör c-uppsatsen igång, ska in till Kalmar för ett introduktionsseminare redan nästa vecka. Ska då ha en plan på vad jag ska skriva om så har ni förlag, ös på ;) Det ska vara kopplat till litteratur på något sätt. 

Imorgon är förskolan stängd så då ska Travis och jag smälta all info och mysa tillsammans här hemma. Får se vad vi hittar på :)










Kommentarer

Kom ihåg






Trackback