Fem år

Ja mycket ska man vara med om här i livet. Idag lyckades med att svimma när jag stod och undervisade. Stod och hade genomgång när jag kände hur allt började snurra så jag lutade mig mot en bänk för att vila lite. Men det blev värre så jag sa till eleverna att börja jobba i häftet så skulle jag bara gå och hämta lite vatten. Längre än så kom jag inte, utan när jag släppte bänken så for jag rakt in i väggen och ramlade ner på en bänk. Slog i bakhuvudet rejält och när jag kom tillbaka till medvetandet låg jag där på golvet. Eleverna var snälla och sprang och hämtade hjälp, så dagen fick spenderas på akuten i Västervik eftersom huvudet fick sig en rejäl smäll. 

Jag mår lite bättre nu, men huvudet och ryggen är det lite värre med. Sånt som händer ibland, och jag måste bli bättre på att äta mer mat helt enkelt. Speciellt frukost, det är jag riktigt dålig på. Lite dåligt blodtryck och blodvärde på det så kan man förstå. Hoppas inte det händer igen bara för det är det värsta som finns, usch. Man mår så himla dåligt sekunderna innan man tappar medvetandet. Frågade en elev hur länge jag var borta, h*n svarade att jag var avsvimmad i två minuter, men så länge borde jag inte varit borta för då hade jag nog inte vaknat av mig själv hehe. Stackarna sekunderna blev väl långa för dom när de inte fattade vad som hände. 

Annars idag så har ju faktiskt Mattias och jag varit tillsammans i fem är och förlovade i fyra utav dom :) Därför gjorde jag plankstek när vi kom hem och överraskade Mattias med. Han var med mig idag eftersom jag inte fick köra bil själv så överraskningen blev inte riktigt som jag hade planerat. Men jag körde upp honom på övervåningen och fixade iordning allt. Var första gången jag gjorde det, och första gången våra plankor blev använda så för att vara första gången är jag nöjd :)










Kommentarer

Kom ihåg






Trackback