Olja för magen

Idag har jag haft handledning av min uppsats. Det gick väl ganska bra, långt ifrån färdigt så det gäller att kämpa på ordentligt fram till jul. Har haft så himla ont i ryggen idag, fick lägga mig med vetekudden nu ikväll sen tog jag en lång varm dusch så nu känns det lite bättre. Känner mig sjukt stressad över hela min livssituation just nu... Det är så mycket måsten och inte ens hälften hinns med. Det som får lida är ju tyvärr familjen som egentligen är viktigast, men för att bli färdig med skolan måste det bli såhär fast det svider i hjärtat. Jag vet inte riktigt hur jag ska fixa denna uppsats, de sista 15 poängen, men den som lever får se. Jag får leva på hoppet, kan inte göra mer än vad jag gör utan fler timmar på dygnet. Jag orkar tyvärr inte sätta mig om kvällarna och plugga längre. När Travis är i säng är jag helt slut och lägger mig framför tvn, äter lite sen somnar jag för natten. Denna stress är inte bra för varken mig eller bebis. Idag gjorde jag upp ett schema över resterande veckor till examen för att försöka få lite struktur på livet. Det är fem intensiva helger med plugg kvar, fem stycken! Måste hålla ut nu... Är det förresten någon som är bra på engelska eller? Det är egentligen det enda som krånglar, att man inte har någon som kan titta igenom språket åt en. Det är där som fallet kommer bli, de är verkligen petnoga, inte ett enda grammatik eller stavfel får finnas. Jag är svensk, inte perfekt på engelska och kommer aldrig bli heller. Jag tror inte man kan uttrycka och formulera sig perfekt på något annat språk än sitt modersmål, det är riktigt svårt.
 
 
Över till något annat. Igår beställde jag en olja till att smörja in magen med. Jag minns inte när jag började smörja mig sist, men det känns verkligen som hög tid nu. Den var inte jättebillig, men jag tror på att det hjälper att hålla magen mjuk och elastisk. Jag fick två små bristningar på magen sist som blekts bort. Har fortfarande kvar på brösten och rumpan, men det är inget som stör mig. Så nu håller vi tummarna för att denna är bra och hjälper att hålla bristningarna borta denna gången också :)
 
Såhär står det om den:
  • Förbättrar elasticiteten, stöder och ger näring till alla hudtyper.
  • Lätt konsistens. Kraftigt återfuktande verkan på torr hud.
  • Idealisk att använda som kroppsolja.
  • Perfekt för massage under graviditeten.
  • Bidrar till att förebygga hudbristningar och reducerar bildandet av ärrvävnad.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback