Trött

Det är tisdag och jag har fortfarande klarat mig undan magsjuka? Kan det vara så bra verkligen? Vågar knappt tro det än... Har iaf varit på praktiken medan de andra två fått vara hemma måndag och tisdag eftersom Travis måste äta ordentligt innan han kan åka till dagis igen. När jag åkte i måndags hade det gått 48h sen de spydde sist så jag ansåg mig kunna ge mig iväg och jobba. Har läst på så mycket om det där, och det är så sjukt att vinterkräksjukan skulle nästintill kunna försvinna om folk bara tvättade händerna efter toabesök och innan man äter. Vilket är en självklarhet för mig, kanske är därför jag sluppit undan skiten hittills. Kul att mina tvångstankar gör någon nytta. Jag tvättar ju säkert händerna tjugo gånger om dagen och spritar dom säkert lika många där emellan, lite överdrivet jag vet. Men det känns så mycket bättre med rena händer. Jag har alltid trott att det smittar genom luften liksom, men det gör det inte.

Känner just nu att jag lider av sömnbrist.   Helgens få timmar har satt sina spår, sen har jag sovit riktigt dåligt inatt. Orkar liksom ingenting är så tråkigt, men får vila upp mig i helgen hoppas jag. Har glott på gårdagens avsnitt av familjen annorlunda precis, och nu ska jag faktiskt gå och lägga mig i sängen och hoppas på att få sova hela natten. Travis ska till dagis imon, hoppas verkligen inte han åker på en omgång till nu direkt bara.  










Kommentarer

Kom ihåg






Trackback