Helgen som gått

Jag har haft en väldigt lugn och skön helg. Seminariet i fredags gick bra, och när jag kom hem hämtade Mattias mig i Hultsfred. Travis hade varit hos mamma under dagen, så han kom hem till oss efter ett tag. Vi lekte hela dagen lång och hade fredagsmys framför tvn :) I lördags gick jag och Travis upp så Mattias fick sova vidare. Vi var i Hultsfred en sväng, sen duschade vi och gjorde oss klara för en grillkväll hos Emma, Kim och Elliot. Det var grillpremiär för vår del, och det var riktigt gott får jag säga. Tittade på gladiatorerna och snackade lite, så en lugn och trevlig kväll med andra ord. Travis orkade hänga med i svängarna och var vaken hela kvällen. Vi kom väl i säng runt 11 och då fick en nöjd kille somna mellan oss, vilket inte tog många sekunder.
 
I söndags tog jag mig lite sovmorgon, men jag somnade inte riktigt om efter att de gått upp så jag klev upp jag med. Vi var ute hela söndagen, så himla skönt var det. Vi var på promenad, lekte i lekparken, lekte hemma på gården, gungade och var i sandlådan. Travis var helt slut när vi gick in på kvällen sen. Vi hann även med såna där tråkiga saker typ storhandla, slänga skräp, tvätta bilen och städa ut förrådet. Fast det är skönt att få sånt gjort också :) Idag har jag vikarierat i skolan. Vet inte riktigt när jag ska få tid till att plugga inför seminariet på fredag, men får väl sitta om kvällarna resten av dagarna tror jag. Blir mycket jobb för mig denna vecka, men det är kul också.
 
Är inne i en period just nu när jag lagar mat från grunden och testar massa nya recept. Hoppas det håller i sig för det är kul. Jag älskar att laga mat och baka, men när jag har tid till det. När man har tidbrist och det blir ett måste är det inte lika kul längre. Idag gjorde jag egna hamburgare med saltgurkadipp, blev väldigt gott faktiskt :)
 
 
Sötnosarna i lördags :)
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback