Midsommar

Hej på er!

Nu var det minsann länge sen jag satte mig ned vid datorn och skrev här inne. Jag har precis lagt över bilder från midsommar på datorn, och tänkte bjuda er på några. Midsommar spenderades med Emma, Kim, Elliot, Sandra, Andreas, Veronica, Mattias och lilla Lennon :) Jag jobbade först till klockan två, sen åkte vi hem till Emmas föräldrars hus och åt massa god mat som de fixat med. Sen blev det 5-kamp, tårta och massa spel hela kvällen. En lugn, skön och såklart trevlig kväll. Vi åkte hem rätt tidigt, klockan var bara halv tolv. Travis var väldigt trött då, och det är omöjligt att få honom att somna bara sådär. Det blir såklart de små som får styra livet nu för tiden, hade gärna varit kvar lite längre, men jag är ändå förvånad över att Travis orkade hålla ut så länge. Han höll sig ända hem, men när vi kom hem och han skulle ta på sig pyjamas brast tröttheten ut i gråt. Som tur var, var vi bara minuter bort från sängen. Vi somnade direkt allihopa och sov till klockan elva dagen efter, det var inte helt fel det. Var ett smart val och inte dricka så man kunde köra hem, annars hade det känts som en evighet hem :)
 
Sen midsommar tycker jag mest att det har varit deprimerande. Det har regnat, varit kallt och allmänt tråkigt. Hoppas verkligen det vänder snart för just nu tycker jag det känns som höst utomhus. Det har med andra ord inte hänt så mycket mer än jobb i familjen Larsson/Perssons liv. Jag har numer ett sommarjobb till eftersom det behövdes hjälp på sommarskolan. Så idag, imon och nästa vecka är jag där och jobbar. Första dagen idag, och det kändes väldigt kul att vara med på det. Jag har gett bort mina tider på konsum och sen jobbar jag på helgerna, så det gick ihop sig. Jag har jobbat hela den här veckan, jag ska jobba hela lördagen och söndagen nu i helgen, sen kör jag på jobb hela nästa vecka. Fredagen jobbar jag på skolan på förmiddagen, kväll på konsum och sen avslutar med en heldag på konsum på lördagen. Fullt ös på jobbperioden med andra ord. Kommer nog vara rätt trött nästa helg ;) Kör sista arbetspasset måndagen därpå sen är det semester äntligen!
 
Mattias är iväg på speedway ikväll, och kommer väl hem inatt någon gång. Jag ska snart bege mig till sängen och försöka få lite sömn. Det är hopplöst med att få sömn nu för tiden eftersom Travis envisas med att komma till oss mitt i natten och ska bråka emellan oss. Han bökar och vrider på sig och fötterna ska helst ligga på min mage eller i ansiktet. Väldigt lätt att sova då! Och framförallt är det varmt, supervarmt... och jag kan verkligen inte sova i värmen. Jag har sagt åt honom att han inte kan komma mer och han lovar att han inte ska det, men likt förbenat kommer han mitt i natten haha... Inte orkar vi ta tag i det heller! Eller jag blir det väl, för Mattias vaknar inte när han kommer :P
 
 
 
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback