Veckan är igång

Godkväll!

Dagen har bestått av plugg/jobb/plugg. Mattias hämtade Travis på dagis sen lagade vi mat här hemma. Pappa kom och hälsade på efter och lekte med Travis så jag passade på att plocka undan i lugn och ro och styra med lite saker. Travis somnade på 10 minuter ikväll, helt däckad. Så himla skönt! Vi har nämligen tagit bort tuppluren mitt på dagen. Vi har provat ett par helger, och nu kör vi med det på vardagarna också och ska se vad resultatet av det blir. Idag verkade det uppenbarligen fungera för det är just detta vi vill åt, en snabbare nattning. Det är inte lätt att lägga en unge som inte är trött annars, så hoppas detta valet blir bra.

Mattias är iväg och tränar hockey och jag sitter i soffan framför tvn. Jag har också träning egentligen men jag känner mig fortfarande inte helt hundra så jag hoppar den idag. Vill inte riskera att bli sjuk direkt igen. Jag sitter just nu och inväntar familjen annorlunda som har säsongspremiär idag. Till det ska jag dricka en kopp te, en smoothie och äta digestivekex. Denna lilla egentid om kvällarna har jag saknat, så nu ska jag passa på att njuta medan jag kan :)

Imorgon väntar en heldag med vikariat igen :)










Kommentarer

Kom ihåg






Trackback