Kursintro i Kalmar

Älskar att jag skrev rubriken matchdag på förra inlägget sen inte nämner något om det haha. Skulle skrivit att igår var vi och spelade match i Sävsjö, och det blev förlust med 5-2 tyvärr. Vi var för lite spelare, hade för mycket sjukdomar/skador och så hade vi stolpe ut som vanligt. Vi har verkligen otur jämt, i alla fall för det mesta. Hade ni sett matchen hade ni förstått hur värda vi var att vinna. Herregud deras backar kunde inte ens passa, hade jag inte varit sjuk hade jag förmodligen orkat brutit nästan varenda boll. Men kropp och huvud sa ifrån igår, fick mest jogga runt och vara i vägen så gott det gick bara. Fick sätta ett tröstmål, men i protokollet stod det att jag gjorde assist på det istället så blir det ibland :)
 
Idag mår jag ungefär som jag förtjänar när man spelar halvsjuk. Halsen värker, näsan är helt igentäppt, bihålorna likaså och huvudet är jättetungt. Pallrade mig iväg till Kalmar imorse i alla fall. Det är mycket att hinna med på mornarna och imorse hade jag ungefär två hela minuter tillgodo haha. Min snälla morfar kom och hämtade mig och Travis och körde oss till bussen, sen körde han Travis till mamma och lekte med honom tills det var dags för frukost på dagis. Han fyller snart 70 år lilla morfar, och han och mormor ställer upp jämt, bästa! Var inställt tåg så jag fick åka buss hela vägen. Hade som sagt kursintroduktion idag och en träff med seminariegruppen efter lunch. Första intrycket är som vanligt att det är så jäkla mycket att hinna med på så kort tid, men det lägger sig väl säkert när man kommer in i det. Första seminariet är på fredag så jag har lite att läsa in nu tisdag och onsdag. På torsdag ska jag vikariera och då är det nog bäst att se till att vara färdig med allt. För övrigt somnade Travis på tjugo minuter idag, woho! Det är så mycket enklare både för mig och Mattias att lägga honom när bara en av oss är hemma. Ikväll är Mattias och tränar, jag står över eftersom jag inte mår speciellt bra, så jag låg bredvid honom i sängen tills han somnade och smet ut. Första 5 minutrarna busade han, men sen la han sig ner och bökade runt och somnade till sist. Han är säkerligen inne i någon period där han behöver mycket närhet. Igår fick till och med Mattias och jag lägga oss ensamma i sängen, det minns jag inte sist vi gjorde. Travis hann dock komma innan vi somnade haha, men vi fick en liten stund ensamma att breda ut oss i sängen i alla fall.
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback