Allt möjligt

Jaha då var helgen över! I fredags... ja för att fatta det hela kort så har vi läst en uppsats inför tisdagens opponering, och lärarna valde helt plötsligt att byta och tilldelade oss en annan. Så jag satt hela dagen i onödan och läste en uppsats och skrev massa kommentarer på den. Hur kul kändes det på en skala tror ni? Trevlig sak att upptäcka precis innan man ska ta kväller och helg, nej! Ringde och mejlade som en tok för att lösa situationen och möttes bara av motstånd. Är så jävla trött på den dåliga organisationen på detta universitet så jag har fortfarande inte gett mig på detta. De har fortfarande inte löst det, och imorgon är det måndag vilket känns helt sjukt. Det är mitt betyg det handlar om, de kan inte leka bäst de vill med det för nu är jag trött på skiten rent ut sagt. Känns pinsamt att studera på Linnéuniversitetet, ett jävla pajasuniversitet är vad det är. Det enda som har varit bra är idrotten, men den planerar de som jobbar där själva och det märks eftersom det fungerar vilket inte resten av lärarutbildningen gör. Nog om det!
 
Jag passade även på att göra klart min tatuering i fredags, och avslutade kvällen med att titta på derbyinnebandy som slutade lika. I lördags tog jag en lång sovmorgon, fortsatte med en dusch och sen åkte jag och syster till Caroline och fick massage. Fikade och snackade lite innan vi begav oss hemåt igen. Då kom Henrik hit också och vi lagade mat tillsammans :)
 
Idag har vi spelat första innebandymatchen efter uppehållet. Den slutade 6-3 tror jag, förlust med andra ord. Vi ledde matchen, men i sista perioden ballade det ut i markeringarna totalt. Riktigt tråkigt, kände att jag hade så mycket mer att ge än vad jag kunde visa. Fick sätta två bollar iaf, en tredje precis när slutsignalen gick. Men den tyckte domarna var inne försent tydligen, men om ni frågar mig så var den över linjen innan slutsignalen gick. Inte för det spelar någon roll, men rätt ska ändå vara rätt eller hur :) Travis avslutade kvällen med att hoppa i soffan, och jag tror jag sa åt honom att sluta ungefär 50 gånger. Till sist trampade han snett och dök rakt in i bordskanten och spräckte upp pannan. Herregud det var blod i hela ansiktet, och innan jag fick titta vad de kom ifrån och han bara skrek. Kaos! Mattias var inte hemma heller, men till slut lugnade han sig och jag kunde torka och titta ordentligt. Det var ett jack mitt i pannan, så Lotta var snäll och kom hit och tejpade ihop honom. Vi satte ett plåster över också så han inte är och pillar på det. Förgrämmade unge haha!
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback