Snart julledigt

Travis har fått vara hemma från förskolan hela veckan. Han är fortfarande lite snorig men så går det magsjuka också, och det har jag verkligen ingen lust med att han drar hem lagom till jul. Visst man kan bli smittad överallt, speciellt eftersom många inte håller 48 timmarsregeln, men här chansar vi inte i onödan. Det är verkligen hemskt att ha det, och jag kan bara tänka mig att det är ännu hemskare när man är gravid. 

Idag var min mormor och morfar snälla och ställde upp och underhöll honom halva dagen. Imorgon ska jag ha handledning över Skype och då ska han leka med mini en stund. Annars idag har det varit julpysseldag på skolan och sedan julavslutning för personalen. Efter handledningen imorgon tänker jag låta min hjärna gå på julledigt jag också. Känner att man behöver ett litet break nu och bara ta det lite lugnt och hitta på kul saker tillsammans. Jag hoppas det går bra imorgon bara så jag kan på på lite ledigt med gott samvete. Jag har förresten fått in poäng från mina första kurser under veckan. Nu är halva terminen alltså avklarad officiellt fast det bara är fyra veckor kvar på den ;) Jag fick G på första kursen och VG på andra. Jag bryr mig inte så mycket om betygen nu utan jag vill bara ha in mina poäng så jag får min examen :) Nu är det med andra ord bara min 15 poängs uppsats som allt hänger på. Känns skönt också att veta att det bara är en sak man behöver fokusera på nu. Enligt mig är den helt klar nu, men får invänta feedback imorgon först innan jag tar ut något i förskott. 


Travis har sett på alldeles för mycket Turtles på viaplay nu när han varit hemma. Han leker att han är en ninja och hoppar på robotar i bakgrunden haha. 












Kommentarer

Kom ihåg






Trackback