Skridskoskola

I lördags drog Travis och jag med Jennifer och Henrik till leklandet. Det var ett tag sen nu, så det var uppskattat av Travis. Åt en sen lunch där, sen lekte vi hela dagen lång. Var helt slut när jag kom hem, och Travis också för den delen. Vi hann bara se på julkalendern och äta lite kvällsmat sen var det sängdags. I söndags var det dags för skridskoskola. Travis har pratat om det länge och vi köpte nya skridskor och hjälm till honom. Mattias var ute på isen och åkte med honom, och de första fem minutrarna tyckte han det var kul i alla fall. Sen tröttnade han, och blev lite sur haha. Mattias körde runt honom lite i bocken, och så provade han att åka igen innan det var slut. Jag tror inte han kommer vilja åka mer än, men han säger själv att han ska åka på söndag igen. Vi får väl se, tänker inte tjata på honom, men samtidigt kommer det ta ett par gånger innan han börjar uppskatta det. Alla kompisar var där också, det är säkert det som lockar mest. Vi får åka bort med honom lite själva någon dag och prova igen, bara han kommer på hur man gör blir det nog lite roligare.
 
Fick svar på min anmälan till bamsegympan igår också, och den drar igång vecka tre på onsdagar kl 16.30. Väldigt tråkig tid då jag jobbar till 16.30 på onsdagar, plus att jag den första onsdagen kommer missa gympan helt eftersom jag är i Kalmar och opponerar då. Kommer missa början på den varje gång, men jag får väl åka dit senare helt enkelt. Vill ju se min lilla kille när han springer runt och busar :) Hoppas han kommer tycka om det för det är bra kordinationsträning för barnen.
 
Idag sparkade vi igång en ny vecka, nu närmar det sig julen med stormsteg. Jag har arbetat på min uppsats hela dagen, och nu är mitt första fulla utkast inskickat. Imorgon väntar först jobb sen handledning. Jag hoppas och ber för att hon kommer gilla det och inte vill att jag ändrar alldeles för mycket i den. Är nämligen riktigt less på att sitta med ändringar, är sjukt påfrestande att läsa det om och om igen man blir nästan galen tillslut. 
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback