Pizzabullar

Äntligen fredag säger jag! Idag har uppsatsskrivande stått på schemat. Det är nu den tråkigaste delen av allt börjar med ändringar, omformuleringar och småfix. Jag får ångest när jag klickar upp dokumentet för det är så jobbigt att sitta och läsa det om och om igen. Men jag har sagt det innan det är inte att klaga utan bara att hänga i, nu är det snart förhoppningsvis över. Vid klockan ett hämtade jag hem Travis från förskolan och vi handlade lite, sen åkte vi hem och slängde ihop pizzabullar till mellanmål. Tog genvägen idag och gjorde dem på färdig deg. Supersmidigt och det blir väldigt gott också. 

Jag hade en bok som behövdes lämnas tillbaka till biblioteket så Travis och jag åkte med den till Hultsfred. Vi passade på att gå in i barnrummet och så fick Travis välja några böcker att låna. Han valde tre stycken, sen tog jag två böcker jag hittade om att få syskon. Tänkte det kunde vara kul att läsa för honom, och lite förberedande för vad som komma skall :) Mattias är iväg på julbord med jobbet ikväll så vi fick laga mat till oss själva. Vi har tänt en brasa också, efter typ försök nummer tio tog det sig äntligen haha. Så nu är det varmt och gott här hemma. Kvällen avslutade vi med att titta på tv och mysa. Travis sover sen en stund tillbaka och jag ligger på soffan i värmen med en godispåse och en julmust och inväntar finalen i idol. Skön fredagskväll!




 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback