Inhandlat kläder

Hej på er!

Nu var det ett tag sedan jag hann kika in här. Jag har haft händerna fulla med jobb och min uppsats. Tro det eller ej men nu är uppsatsen helt färdig inför sista handledningen nästa vecka :) Så himla skönt känns det! Jag känner mig nöjd med den, så nu tror jag inte det finns så mycket mer att ändra. När jag inte har haft fullt upp med att skriva uppsats så har jag haft fullt upp med att rätta alla sista uppgifter eleverna gjort på jobbet och så har jag satt mina första egna betyg någonsin. Det känns rätt stort! Det var dock inte lätt, och man har velat många gånger, men i slutändan så tror jag det blev riktigt bra! Nu är det bara en vecka med jobb kvar innan ledighet väntar. Det är verkligen efterlängtad vill jag lova! Har varit värt att lägga ner arbete dygnet runt för att få allt färdigt och kunna slappna av någon vecka och få njuta av jul och nyår tillsammans med familjen innan allt drar igång igen. Det är man mer än värd :)

I torsdagsmorse var vi på luciafirande på Travis förskola. Travis hade bestämt att han skulle vara tomte, och det bjöds på härlig skönsång och fika. De var verkligen jätteduktiga på att sjunga alla små barnen :) Travis har övat i flera veckor och går runt och sjunger julsånger hela dagarna. Han var en liten teaterapa under uppvisningen minsann och bjöd på rörelser till sångerna hehe.

Travis var dålig igår när han kom hem från dagis och har hostat hela natten tills idag. Han har fortsatt hosta hela dagen lång konstant, och den kommande natten ser inte så lovande ut. Är så trött på skiten! Den där hostan åker han på varannan vecka på förskolan. Vet inte vad man ska göra. Känns inte optimalt att han ska få det så ofta. Är äcklig rethosta och hur mycket han än får hosta så blir det inte bättre. Går inte en minut utan att han hostar så han är helt slut av det stackarn. Måste få något utskrivet som man kan ha hemma när det blir såhär så han får sova. Annars idag har vi varit i Vetlanda och handlat. Jag köpte ett par mammajeans och ett par mammaleggings. Sen hittade jag även två koftor och två tunikor som fick följa med hem. Känner att garderoben börjar tryta, speciellt av kläder att ha på underdelen :)


Ena koftan ser röd ut men den är plommonlila :) Jeansen satt riktgt bra också, det är inte av vanligheten när det gäller mig.








Kommentarer

Kom ihåg






Trackback