Utlandsresan

Hej på er!
 
Jag har haft semester från bloggen. Märks det? Sen vi kom hem från Mallorca har allt gått i ett, har varken haft tid eller lust att sätta mig ned vid en dator. Men ikväll kände jag för att lägga in lite bilder iaf, tyvärr är det bara tråkiga iphonebilder. Vi glömde systemkameran hemma, men jag tror inte att det hade blivit så mycket kort med den iaf. Skulle behöva köpa mig en liten smidigt digitalkamera som är enklare att ta med när man är ute på saker. Iaf så har vi haft en jättebra utlandsresa. Flyget gick jättebra med Travis, tog ju bara tre timmar ner så det gick jättefort. Lagom resa med barn. Vi hann i princip bara lyfta, äta mat, läsa en tidning sen var det dags att landa igen. Travis spelade lite på ipaden, målade och tittade ut genom fönstret. Vi landade på kvällen, men fick stå nästan två timmar och vänta på bagaget pga att så många landade samtidigt. Det var lite drygt, men sen kom vi äntligen på transferbussen och checkade in på hotellet. Hotellet var helt okej, vi bodde i en lägenhet och det var väldigt skönt så man hade någonstans att ta vägen när Travis sov i sovrummet. Dagen efter utforskade vi poolområdet, och där finns det ingenting att klaga på. Jättefina barnpooler, och det var också en av anledningarna till att vi valde det hotellet. Till stranden var det ca 500 meter, och det var lite drygt att gå faktiskt. Vi hade hyrt en sulky där, och det är jag glad för att vi gjorde. Den hade vi inte klarat oss utan :) Vi var på stranden tre dagar bara, för Travis tyckte inte det var sådär jättekul med vågor och så. Men stranden och vattnet var superfint, långgrunt genomskinligt vatten och kritvit sand. Precis som man vill ha det! Tyvärr är ju Mallorca känt för att vara lite molningt, och vår första dag och den näst sista var det väldigt molningt. Det var varmt i luften så man kunde såklart bada och så, havet var varmt iallafall, men det blir inte riktigt samma sak när solen gömmer sig.
 
Det negativa med resan är egentligen bara folket på hotellet. Då menar jag inte de som jobbar där, för de var hur bra som helst, utan jag menar gästerna. Hotellet var till största delen fyllt med tyskar. De var högljudda, allmänt jobbiga, oförskämda och trodde i princip att de ägde hela stället. Orkar inte gå in på några detaljer, men liksom man stänger av kranen efter sig, man flyttar sig när någon vill gå förbi, man ursäktar om man råkar köra på någon med en barnvagn och man håller framförallt koll på sina barn när de badar. De flesta la sig bara i en stol och solade och struntade i sina barn. Var så många ungar som hade behövt bli tillsagda, men icke. Jag eller Mattias var med Travis hela tiden i poolen, såklart. Inte lämnar man sina barn där även att de har armpuffar. Var vi inte med honom i satt vi precis vid kanten eller drog solstolen nära kanten och satt och tittade på honom när han lekte. Flyget hem lyfte vid klockan sex på kvällen, så vi landade väldigt sent. Jag hade hoppats på att Travis skulle somna på planet, för han höll nämligen på att göra det på planet dit, men icke. Han höll lådan ända tills vi landade. Bagaget kom väldigt fort sen styrde vi kosan direkt mot Göteborg för att sova på hotell.
 
Där stannade vi i två nätter, gick på liseberg och hade det allmänt mysigt :) Behövs dock fler dagar i Göteborg för att hinna med allt tycker jag. Var väldigt skönt att komma hem till sitt eget hus sen vill jag lova. Men tonvis av tvätt såklart, men det gick smidigt tycker jag. Nu har vi varit hemma en vecka, och det har varit så skönt. Men nu börjar jag bli rastlös igen haha. Mattias började jobba denna vecka så Travis och jag är ensamma hemma. Vi måste hitta på något imorgon och komma ifrån huset för nu börjar det bli väldigt långtråkigt.
 
 
 
 
 
 Verkar vara något fel med publicering av bilder, får försöka lägga in fler imorgon :)
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback