Träning x2

Blev en lång dag igår, man är helt slut efter en heldag i Kalmar. Hade tänkt träna när jag kom hem, men det orkade jag inte. Blev sängen tidigt, men 4.40 var det dags att vakna idag också. Kärringen där uppe var uppe och smällde med saker så Travis vaknade, och han somnade inte om förrens halv 7 mellan oss, och då sov vi till 8. Men det gjorde en bara ännu tröttare, för jag somnade inte om samtidigt som han. Vem är uppe 4.40 på natten och smäller med saker? Stor suck på det!!
 
Men det var bara att sparka igång dagen, vi åt frukost sen bestämde jag mig för att åka och träna. Har inte kunnat träna så mycket på de senaste veckorna pga sjukdom och tidsbrist. Innebandyn går ju före nu. Jag körde ett pass, sen drog jag hem och käkade lite lunch och tog det lugnt. Sen drog jag tillbaka igen och körde ett benpass :) Så nu har jag dövt samvetet lite i alla fall. Kör på en vilodag imorgon, sen är det tänkt att jag ska hinna med ett pass på söndag också. Städade iordning och lagade mat här hemma, och Travis var på världens jävelhumör. Rev ut saker och kastade iväg och gjorde precis tvärt emot allt jag sa. Han prövar minsann ibland, och man vill helst slita av sig håret när jag sagt till honom 15 gånger att låta en skåpslucka vara och bär bort honom därifrån, varpå han bara skrattar och springer dit lika fort igen. Sånt kul humör hade han idag haha. Drog på honom ytterkläderna och tog en promenad på kvällskvisten för att lugna ner honom lite. Han fick bada och hoppa i säng när vi kom hem, och jag ber för att han sover länge imon :)
 
 
 






Kommentarer
» Annie

Kärringen där uppe? Bor det nån hos er?
Har trott att ni bor i hus eller vad har jag missat? :)

Svar: Hej Annie :)
Nej du har inte missat något, vi bor i hus :) Det är så att jag och Mattias äger huset tillsammans, men de som ägde huset innan valde att dra upp en vägg och dela av under/övervåning på huset och hyra ut övervåningen. När vi flyttade in bestämde vi oss för att låta henne bo kvar där uppe medans vi bara använder nedervåningen just nu. Vi har 5 rum, kök och toalett här nere så vi klarar oss på det ett bra tag till. Tanken är att om ett par år öppna upp och bo i hela huset, men just nu känner vi att det räcker med detta. Så vi har alltså en inneboende kan man säga som bor på vår övervåning!
Nathalie Larsson


Kom ihåg






Trackback