Lunch och jobbkväll

Imorse myste Travis och jag med gofrukost och njöt av att vara hemma tillsammans. Vi lekte och plockade iordning här hemma hela förmiddagen. Sen packade vi på oss massa kläder och gav oss ut i snöovädret. Vi åkte till Hultsfred för jag skulle in på systemet och köpa ett par cider till morgondagens innebandyavslutning. Passade även att ta en lunch med Travis moster. Travis satt i soffan och vinkade och gjorde slängpussar till alla som gick förbi utanför haha. Hur söt är han inte?
 
Kan man vara beroende av sitt eget barn? Isåfall är jag det. Får ångest så fort jag inte är med honom. Jag fick väcka honom förrut innan jag åkte till jobbet och lämna honom hos mamma en stund eftersom Mattias spelade innebandy efter jobbet. Jag skulle nämligen jobba extra kväll. Det gick jättebra, och jag tycker det är kul att hoppa in enstaka dagar såhär. Fast jag får världens ångest när jag vet att jag inte är hemma och lägger Travis själv. Vet självklart att Mattias gör det lika bra som jag, och att det bara är nyttigt att jag inte är med honom 24/7, men jag saknar honom jämt så fort jag inte är med honom. Ibland när man har jobbiga dagar kan man tänka typ gud vad skönt det ska bli åka iväg och träna och vila huvudet lite. Hinner oftast inte mer än komma fram så tänker jag att jag hellre hade velat vara hemma med Travis. Barn är det underbaraste här på jorden verkligen :)  Mest ångest får jag när jag inte är med när han vaknar/lägger sig. En ännu större anledning till att få min utbildning klar och förhoppningsvis så ett dagtidjobb så man slippper jobba kvällar/helger i framtiden.

Får iallafall vakna med Travis imon och mysa med honom innan jag åker iväg hela dagen. Vi ska köra femkamp, spela innebandymatch och sen ha avslutning på hulingen med gott käk och trevligt umgänge med innebandylaget. Det ska bli kul faktiskt :)
 
 
 
Har jag sett finalen i gladiatorerna efter jobbet ikväll, och nu ropar sängen på mig minsann.
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback