Energiknippe

Blir mycket bloggade om kvällarna känner jag. Hinner inte sitta här så mycket som jag vill. Det märks att man har en stor liten kille i huset nu för tiden :) Mycket vilja, och mycket spring. Man får lära sig att välja sina fighter för man orkar inte tjata om allt längre hehe. Han har så mycket energi så jag förstår inte. Han är verkligen aldrig trött. Innan kunde man märka på kvällarna att han blev lite gnällig och gäspade lite, ville vara i famnen och mysa. Numera är det fullt ös medvetslös och när jag lägger honom i sängen med vällingen så hoppar han upp och sätter sig så fort det tar slut och ska busa igen. Tillslut somnar han, men det tar sin lilla stund och han styr där inne i sängen med allt möjligt. Han sover från 7 på kvällen till 8 på morgonen oftast. På dagis mellan 12-13 ungefär. Inte kan det väl redan vara dags att ta bort middagsluren eller? Ett riktigt energiknippe är han minst sagt iallafall.
 
Jag har pluggat idag och lagat mat i två omgångar. Först till mig och Mattias idag, sen till Travis och lunchlådorna imorgon. Mattias och jag åt tortillas med färs och wokgrönsaker och Travis fick baconpannkaka och även jag till lunch imon. Åker som sagt till Kalmar då och jag har bestämt mig för att ta bilen. Då slipper jag åka halv 7, och kan iställer åka hemifrån halv 9. Lite bättre tid och man säger så. Då hinner jag förmodligen pussa lite på Travis också. Han la sig lite senare ikväll eftersom vi var på kryddparty hos Emma, så han kanske sover lite längre imorgon. Blir snart sängen för mig skulle jag tro, riktigt trött blev jag när jag satte mig i soffan. Man känner sig typ "ensamstående" den vecka Mattias jobbar kväll. Man får inte direkt någon hjälp då utan man sköter allt själv. Jag hoppas han får något jobb med normala arbetstider inom en snar framtid. Skiftarbete är riktigt tråkigt när man har familj.
 
 
Fick tillbaka kameran som jag glömde, så här kommer lite bilder från söndagens babyshower :)
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback