Ännu en helg är över

Vi kom iväg i lördags i alla fall som jag hade hoppats på. Vi valde att åka till Kalmar, men jag är riktigt besviken på utbudet. Fanns verkligen ingenting i klädväg att inhandla. Fick med oss lite småsaker hem bara, så lyckad shopping blev det inte direkt. Men vi hade ändå en trevlig dag, och åt god mat på modehuset. Va bara skönt att komma iväg lite och slippa huset.
 
Igår var jag uppe tidigt och var och tränade innebandy. Vi tränade tillsammans med herrarna, och det var riktigt kul. Spelade match i en timme, så man var rätt trött när träningen var slut. Resten av dagen spenderades med att tvätta, tror det gick 6-7 maskiner tvätt igår.
 
Idag har vi haft en jätterolig förmiddag och städat. Plockade bort alla julsaker och storstädade hela huset, dammat och torkat, bytt sängkläder, dammsugit, torkat golv, städat toa och kök och ja det tar minsann sin tid det. Men så himla skönt att ha det gjort när man är ledig, för det är sånt man inte hinner med i vardagen annars. Nu behöver man inte oroa sig över det på ett tag :) Har ingen julkänsla längre direkt, så det var bara skönt att plocka ner allt. Stämningen vill man bara ha innan jul tycker jag. Ikväll var vi hos Emma och Kim en sväng, och hälsade lite på Elliot. Nu är Mattias iväg på hockey, och jag har precis fått den lille att sova. Tror jag vill säga... Han är helt hopplös med sömnen just nu. Han sover knappt alls längre, vill inte sova middag, och kommer in till oss vid 10tiden om kvällarna och ska sova i vår säng. Då har vi inte ens lagt oss för natten liksom. Orkar verkligen inte ha honom bredvid mig en hel natt, men att gå tillbaka med honom till sin säng är lönlöst just nu för han får bara världens utbrott. Härliga trotsålder :) Måtte detta gå över när dagis börjar igen. Minns inte sist jag sov en hel natt nu...
 
 
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback