Helgen är förbi

Godkväll på er!
 
Förskolestarten gick bättre än förväntan. Travis har fått flytta över till en ny "avdelning". Inte direkt ny avdelning kanske, men de har delat upp gruppen så han har en ny ingång och en ny hylla. Han tittade undrande när vi inte gick in i den dörren vi brukar. Han har även några nya fröknar, men det gick jättebra och det värmer mitt hjärta. Jag satte mig ner och lekte med honom en stund, sen sa jag bara att mamma ska åka en stund och kommer snart tillbaka. Mmm sa han bara då, sen frågade jag om puss och kram, men nä det fick jag inga. Så sa fröken kom nu Travis så går vi och vinkar till mamma i fönstret och då gick jag. Han vinkade och när jag kom tillbaka och hämtade honom hade han lekt och haft det jättebra. Gick lika bra på fredagen också, hur skönt som helst.
 
Veckan som kommer ska han även testa på att sova där, innan det är på riktigt då jag börjar skolan igen. Men jag är i valet och kvalet om han verkligen ska sova på dagen längre. Senaste tiden har han vaknat vid 6-7 tiden på morgonen, och även vaknat 2-3 gånger och nätterna. Vissa dagar får man kämpa i en halvtimme för att få honom att somna på dagen, sen sover han knappt en timme. Nu ikväll har han precis somnat och jag la honom för en timme sen. Ja jag vet inte, det känns som det kanske är bättre att bara skippa den där lunchluren han har, men samtidigt känns det som han behöver den. Idag sov han nästan i två timmar på dagen, därav tog det säkert så lång tid för honom att somna ikväll. Han är ju inte ens två år, så det känns tidigt att ta bort det, men vad vet jag. Alla barn är väl olika :) Får suga på den karamellen lite till och prova oss fram kanske.
 
Jag har varit ensam hemma med Travis sen i torsdags eftersom Mattias har varit i Tyskland på speedway. Det gick bra, men säger det åter igen ensamstående är inget roligt hehe. Passar inte mig alls. Ingen att prata med om kvällarna, ingen att dela sina tankar med och ingen som avlastning. Blöööö. Tänk att bara få ha sitt barn varannan vecka, tekniskt sett missar man ju halva sitt barns liv då?! Så hoppas jag verkligen aldrig att det blir. Nu íkväll kom han hem och jag är hel igen :) Travis och jag har underhållit oss med shopping, kollat på film, varit på kalas och tagit många promenader. Imorgon väntar bus på öppna förskolan, det blir skoj :)
 
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback