Trots

Jag har bråkat med en trotsig unge hela morgonen idag. Var helt slut efter den ansträngningen. Jag har tagit Travis om mornarna 6 dagar i veckan nu i över en månad eftersom Mattias bytit bort eftermiddagsveckan varje gång. Det är påfrestande minst sagt och framförallt stressigt. Denna lilla herrn är precis som sin pappa och har ibland ett morgonhumör från helvetet. Han testar precis alla gränser som finns med mig och gör verkligen allt för att driva mig till vansinne. Det blir många djupa andetag vill jag lova, speciellt imorse. Han vaknade halv sex och var hur trött som helst, men skulle han somna om? Nää först böka lite, sen gråta lite, gnälla lite och kissa i sängen. Då fick han komma till mig men då skulle han busa bara. Fast ögonen gick i kors skulle han inte somna. Tjöt mer eller mindre av trötthet hela morgonen, skulle inte äta, sen skulle han äta. Ja herregud, ni ska vara glada att ni inte var Nathalie imorse :)

Hur trött jag än var så var det bara att sätta sig och skriva uppsatsen. Blev klar tycker jag, ska läsa igenom det en gång till bara innan jag skickar in den. Hann även med att städa iordning lite här hemma innan Travis skulle hämtas på dagis. Han var på bättre humör då tack gode gud för det. Drog och tränade ikväll, mer har det inte blivit av dagen. Travis vill inte somna om kvällarna nu sen han var sjuk. Himla styr innan han tillslut vill somna in. Hatar dessa sjukdomar, förstör alla rutiner bara.


Travis äter upp smöret först sen smörgåsen haha :)







Kommentarer

Kom ihåg






Trackback