Funderingar

Långt inlägg!


Varenda kväll när jag ska sova ligger jag alltid och tänker på massa saker. En sak som far igenom mina tankar hela tiden är det här med att skaffa det andra barnet. Ni kommer förmodligen tycka jag är trög, men om det vore så skulle jag mer än gärna skaffa ett till inom det närmsta. Jag har alltid velat ha mina barn tätt och tycker det är lagom att det skiljer 2, 3 år mellan dom. Nu vet jag inte ens om jag kan få fler barn, och då är jag tacksam för att jag har fått ett barn, men såklart man vill ge Travis ett syskon. Men sen finns det massa måsten som man måååste göra innan man ens kan börja fundera på andra barnet, och det ger mig ångest. Jag kommer inte ens kunna tänka på syskon inom de närmsta fyra åren och för mig känns det skitjobbigt. Jag måste plugga klart först. När jag börjar i höst har jag 2 och ett halvt år kvar att plugga och det måste jag göra utan avbrott. När jag förmodligen är klar med min utbildning i januari 2015 så måste jag se till att fixa ett jobb direkt och jobba ett år för att få en bättre föräldrarpenning. Jag måste även jobba 1 år för att ens få kalla mig lärare eftersom regeringen har bestämt att man som nyutbildad lärare ska "gå bredvid" under ett år, och sen är det upp till rektorn att ge mig den riktiga lärarexamen om jag förstått det hela rätt. Och när jag gjort allt detta är Travis redan 4 och ett halvt år. Och hur kul är det att jobba ett år bredvid och sen inte ens få börja "jobba på riktigt" när man är mitt uppe i allt. Det är förmodligen större chans att få ett fast jobb om man får sin examen och börjar jobba direkt efter prövoåret också. Blir deprimerad när jag tänker på detta. Jag vill inte att det ska skilja 5 år eller mer mellan mina barn, men det kommer det ändå göra och jag kan inte styra över det. Det suger hårt, och jag mår dåligt över detta.











Kommentarer
» Karol

Förstår din tanke med tätt mellan syskon, nu när du ändå har paus i studierna, kan du inte ta paus ett tag till. Utbildningarna finns ju alltid kvar...

» Maria

Vi får väl se hur de tänker med legitimationen! Än så långe har det varit riktigt fiasko.



Vi pratar om att bli gravida ht-13 eller under-14. Jag blir ju klar nästa sommar och vill också ha högre sgi först. Och leg, om det nu kommer krävas.



Syskon kan ni ju börja jobba på så fort du fått din examen. Tar ju ändå 9 mån innan den är färdigbakad.



» Ulle

Du har inte funderat på att ta ett längre uppehåll och skaffa ett barn till innnan du går klart din utbildning? Jobbigt när det man vill göra och samhällets krav inte går ihop..


Kom ihåg






Trackback