Think about this

Ahhhh jag måste bara få ut mig detta för jag blir lika irriterad varje gång jag loggar in på facebook och ser denna människans statusuppdateringar. Hälften av dom handlar om att vi borde förbjuda abort i Sverige och med världens sämsta förklaringar till varför också. Förbjuda abort i Sverige vore helt sjukt och ett stort steg tillbaka i tiden enligt mig. Jag är egentligen inte för abort heller, utan jag är för valmöjligheten. Varje kvinna borde få valmöjligheten att göra vad hon vill med sin kropp. Tyvärr så har inte alla den valmöjligheten världen över, utan många kommer till länder där det är tillåtet bara för att kunna göra abort. Är det bättre att ett oönskat barn sätts till världen än att man gör abort? Jaa det är frågan. Jag skulle nog själv aldrig kunna göra abort, men som sagt det är en valmöjlighet som alla borde ha. Och jag tycker det är bra att alternativet finns. Dock borde man se över hur sena aborter hanteras. Man har läst hemska saker om hur de hanteras i tidningen.

Jag tycker inte att man ska förbjuda saker där människors egna kroppar är inblandade. Känns bara helt lustigt om övre makter bestämmer vad man får och inte får göra med sin egna kropp. Eller har jag fel? Självklart får man tycka som man vill, det vet jag. Men jag blir ändå irriterad när denna människa promt proppsar på att det är fel av Sverige att tillåta aborter. No no no vi lever i Sverige på 2000-talet, här tycker jag man ska få fortätta bestämma över sin egna kropp och sitt egna liv!!






Kommentarer

Jag håller med dig helt och hållet! Men det är en svår fråga - vad är rätt, och vad är orätt?



Jag har alltid sagt att jag heller aldrig skulle kunna göra en abort, men för ett par månader sedan så tvingades en kompis till mig göra abort då deras barn visade sig ha hjärtfel och skulle tvingas gå igenom tre operationer första levnadsåret, och de skulle även få bo den mesta tiden på sjukhus. Efter mkt om och men så valde de att ansöka om abort (i vecka 20), och när han sedan föddes så visade det sig även att han hade tre armar. Så ja, skulle det vara någonting som såg galet ut på UL så skulle jag nog kunna väga över möjligheten mkt mer än om jag nyss fått reda på att jag blivit gravid för då skulle inte den möjligheten ens existera i min värld.



Men det är tur att vi alla är olika, och tänker olika. Men man kan inte hålla på och första provocera fram att andra ska tycka lika dant, om det verkar som den här personen i fråga gör.

Förstår din tanke! Usch vad hemskt det måste varit för dom. Man skulle nog börja fundera över alternativet i det läget. Därför att det ju bra att det finns just som ett alternativ.



Nej denne person försöker verkligen provocera fram sin åsikt på ett sätt som jag verkligen inte gillar. Alla måste få tycka lika, och tycker det är onödigt att klanka ner på alla som inte tycker som den personen.


Kom ihåg






Trackback