Ensamtid

Travis och jag har varit ensamma resten av dagen. Pappan i huset åkte vidare på bio och nu har de spelkväll. Men det gjorde inte oss något för vi har busat här hemma (läst Travis har gjort hyss hehe). Vi åkte även och hälsade på gmormor och gmorfar, där vi fick lite fika. Efter det åkte vi och inhandlade maten till imon då det är nyårsafton, för er som missat det ;) Det blir en lugn sådan här hemma med familjen bara. Vi var inbjudna på lite galej, men eftersom vi gick ut på juldagen och hade barnvakt då så tackade vi nej till festen. Men det är alltid kul att folk tänker på en :)
 
Tänkte göra trerätters imorgon, men jag hittar ingen bra förrätt. Jag äter ju inte räkor/fisk/skaldjur och de flesta förrätterna verkar innehålla det tycker jag så vi får nog skippa det. Och om de inte intehåller de så är det avancerade soppor typ. Det orkar jag inte stå och göra imon ;) Imorgon ska jag även köra igång med träningen igen efter en veckas uppehåll med jul, umgänge och sjukdom. Känner mig redo igen, så imorgon när Travis sover sin tupplur på dagen tänker jag kötta lite. Saknar även min matkasse! Det är sjukt tråkigt att planera mat haha. Man har blivit bortskämd känner jag. Men efter nyår är den tillbaka igen, tack och lov :) Det är så himla smidigt! Nu när Mattias börjar jobba i februari så känns det verkligen som en tidsparare med en sådan.

Går och har ångest över det, alltså att Mattias ska börja jobba... Skrev ett inlägg om det för ett tag sen och nu när dagis börjar närma sig kryper det på igen. Jag känner mig mest stressad över hur jag ska hinna klara skolan. Nu har Mattias varit hemma och ändå har inte tiden räckt till ibland. Känns inte bättre av att veta att jag måste börja plugga i veckan eftersom en omtenta i grammatik väntar på mig. Blöööö jag orkar inte. Visste att jag inte skulle klara den pga av alla 50 jävla glosor. Känner inget som helst sug för att ta tag i det pluggandet igen.
 
 
 
Vill tillbaka till det här, mammaledighet och bara få vara med min underbara <3
 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback