But tonight it's all over

Idag har jag varit på den andra träffen på föräldrarutbildningen. Var betydligt mer intressant idag än förra gången. Tittade på en film om förlossningen bland annat, och så berättade några tjejer i den hur de hade upplevt sina förlossningar. Det kröp på mig en konstig känsla i kroppen att shit det där är jag om några veckor. Det handlar nu alltså bara om veckor... Rättare sagt 4 veckor kvar till BF idag, och det känns helt sjukt.


Bestämde mig för att packa ner lite i BB-väskan ikväll, för man vet ju aldrig. Jag var beräknad till den 26:e oktober, men kom den 12:e. Så min bebis som är beräknad till den 27:e oktober, kanske får för sig att titta ut typ den 13:e. Man vet aldrig :)


Jag har lagt ner:
Tandborstar
Tandkräm
Schampoo
Balsam
Tvål
Tuggummi
Tofflor
Mjukisbyxor
T-shirts
Bh och linne
Underkläder
Strumpor
Amningskupor
Bindor
Blöjor
Kläder till bebis
Toffsar
Hårnålar
Kofta
Napp till bebis
Kortlek
Ipod

Saker som ska i:
Mobil + laddare
Kamera + laddare
Plånbok
Mvc-journal
Lypsyl
Smink
Kläder att åka hem i
Toalettartiklar (deo, ansiktscreme, ansiktstvätt, borste)
Godis


Tror inte det är något jag har glömt?!









Köpte en overall till, ett par vantar och skor till bebis igår :)






Kommentarer

Ta med tidningar till dig o din sambo, finns inte mkt o göra där :P o sen matlådor till han/er =)

Lite tidningar var ett bra tips :) Jag får ju mat på bb, och Mattias köper mat i cafeterian där istället. Känns smidigare!

» Maria

Tips inför förlossningen... Fläta håret, om det är långt. Jag slapp trassligt hår pga det. Och slapp håret överallt i ansiktet :)



Vad gäller packningen har du fått med massa bra :)

Jag vet inte hur det är i Västervik (om det är där du ska föda) Men på eksjö BB där jag födde va toapappret som sandpapper :/ Så ett tips om dom också skulle ha det, ta med en toarulle :)

Tack för tipsen :) Sandpapper som toapapper slipper man ju helst :P


Kom ihåg






Trackback